magne_ Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 Høres ut som en god plan, det er allerede lagt opp det releet fra før på den andre viften, men den tok så mye strøm, det er mindre dim på ledningene på den nye vifta, så da tror jeg alt skal fungere fint, må bare få tak i temp sensor som jeg kan skru inn i radiatoren. det finnes kanskje forskjellig temp på disse, hvilken temp bør jeg ha? Var det et problem at den trakk mye strøm? Målte du med multimeteret hvor mye strøm den trakk? Alle elektro motorer trekker mye mer strøm (A) akkuratt i det dem starter opp, enn når dem sviver. Hvis det er flere temperaturer å velge mellom på sensoren som skal stå i radiatoren, så hadde jeg valgt den med laveste åpningstemperaturen! Bedre at vifta slår seg på litt tidlig, enn for sent.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2013 Jess, hvis viften hadde gått en stund og eg rusa opp motoren litt så kunne 40a sikringen ryke, helt plutselig. Klare ikkje finne de sensorene som ska stå i radiatoren på disse, men det e tydelig at det ska stå temp sensorer de siden det e bolthull for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Februar 23, 2013 Share Skrevet Februar 23, 2013 Du kan ikkje bruke temp sensor fra en e34 radiator då? Skulle jo tru at gjengehullene var like http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=17&fg=05 Nummer 5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2013 Må sjekke ut den! Gikk over ledningsnettet idag, sinnsykt spaghetti, ikke vært borti lignende før, men det må jo bare gå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 26, 2013 Share Skrevet Februar 26, 2013 Alt går, det er bare en kombinasjon av å sortere ledninger og å holde hodet klart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 26, 2013 Share Skrevet Februar 26, 2013 Må sjekke ut den! Gikk over ledningsnettet idag, sinnsykt spaghetti, ikke vært borti lignende før, men det må jo bare gå.. Spaghetti? du er rar det er jo ferdig koblet med E30 Stick bare sette i stikkene til ECU og 2-3 pluss så kan du vri om tenninga Samme med elgass ferdig koblet opp lodda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 26, 2013 Share Skrevet Februar 26, 2013 Jess, hvis viften hadde gått en stund og eg rusa opp motoren litt så kunne 40a sikringen ryke, helt plutselig. Klare ikkje finne de sensorene som ska stå i radiatoren på disse, men det e tydelig at det ska stå temp sensorer de siden det e bolthull for det. Mener å huske sensoren ble brukt på flere radiatorer. Jeg ba bare løken skaffe til e28 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 26, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2013 Må sjekke ut den! Gikk over ledningsnettet idag, sinnsykt spaghetti, ikke vært borti lignende før, men det må jo bare gå.. Spaghetti? du er rar det er jo ferdig koblet med E30 Stick bare sette i stikkene til ECU og 2-3 pluss så kan du vri om tenninga Samme med elgass ferdig koblet opp lodda Må rydde opp i det ledningsnettet iallefall. Usikker på om jeg skal kjøre el gass, vil montere den elgassen inne i kupeen hvis jeg skal ha den. Alt er lagt riktig, mangler dynamo, så må jeg få bestilt org ledning til den så det blir koblet som org, Å så må jeg ha noen nye reimhjul, å så venter jeg på svinghjulssensoren. Nærmer seg iallefall. Må få laget nye slanger til oljefilterhuset hos tess, de er for korte, litt usikker på hvor jeg skal plassere den, begynner bli trangt nå. Skal få løken til å bestille en slik kjøletemp sensor til meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 26, 2013 Share Skrevet Februar 26, 2013 Må sjekke ut den! Gikk over ledningsnettet idag, sinnsykt spaghetti, ikke vært borti lignende før, men det må jo bare gå.. Spaghetti? du er rar det er jo ferdig koblet med E30 Stick bare sette i stikkene til ECU og 2-3 pluss så kan du vri om tenninga Samme med elgass ferdig koblet opp lodda Må rydde opp i det ledningsnettet iallefall. Usikker på om jeg skal kjøre el gass, vil montere den elgassen inne i kupeen hvis jeg skal ha den. Alt er lagt riktig, mangler dynamo, så må jeg få bestilt org ledning til den så det blir koblet som org, Å så må jeg ha noen nye reimhjul, å så venter jeg på svinghjulssensoren. Nærmer seg iallefall. Må få laget nye slanger til oljefilterhuset hos tess, de er for korte, litt usikker på hvor jeg skal plassere den, begynner bli trangt nå. Skal få løken til å bestille en slik kjøletemp sensor til meg Tror ikke du slipper unna elgassen uten å ha datasprut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2013 Fikk skrudd litt ikveld, Her er iallefall det jeg kalte spaghetti som må ryddes opp i.. trodde jeg hadde husket å sette på kjøleslangene bak motoren til varmeapp., men neida.. Å fyy så trangt det er, spesielt med den braketten som er der, ser ikke trangt ut på bildet, men det er helt jævlig. Etter en time kom de omsider på, må få på klemmer og få klemt dem. Her er en plusskabel som kommer ut på siden av motoren, v.side. Skal sikkert til dynamo? Hvor går den røde plussen som er kuttet av der videre originalt?! tok av slangene til oljefilterhuset, disse må forlenges litt, Usikker på hvor jeg skal plassere den, men skal se om jeg ikke kjøper pedalboks og fjerner hele bkf opplegget, det er bare ikke plass til den med S62 maskin. Hvis jeg kjøper pedalboks setter jeg filteret på braketten jeg laget for å holde bkf. Fin klaring på bunnpanna og bra høyde på bilen synes jeg. Får skru mer imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 På dynamo videre til starter Problemet er jo at bunnpannen er laveste punkt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 På dynamo videre til starter Normalt sett er det jo fra starter så til dynamo. Men det er gjerne motsatt her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 På dynamo videre til starter Normalt sett er det jo fra starter så til dynamo. Men det er gjerne motsatt her? Det er riktig, men den røde stubben på bilde er fra koblingen til dynamo, så da blir det bort til starter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Februar 27, 2013 Share Skrevet Februar 27, 2013 Det der kan kalles spaghetti ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Mars 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 1, 2013 Fikk wilwood bremsekit i posten idag, så da kan jeg heldigvis kjøre 16" felger. Jeg forkaster hele Bkf opplegget, stoler ikke helt på det staget, + jeg vil ha ryddigere motorrom. trangt som faen med oljefilterhuset også.. den setter jeg opp på braketten hvor bkf stod. Så da blir det wilwood pedaler, med hengende pedaler, og det skal se helt originalt ut. bestilt denne adapteren som gjør at man kan montere som org. Adapteren kommer som et sveisekit og må settes sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå