Gå til innhold

bedre basslyd i en e36

Anbefalte innlegg

hva kan man gjør for å få bedre basslyd i en bmw e36, har slått ut "skipose-hullet" men synets enda det ikker er bra i forhold til deg som "ligger igjen" i bagasjerommet, noen fler tips om hva jeg kan gjøre for å få bedre bass inn i cupen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sleit ein del med bass lyd inn i min e36, det eg da gjorde var og kjøpte meg en kraftig 12" sub. focal frontsett og focal bakhøgtalere, men tok ut kassen og kjøpte adapterplate til hattehylla. også tok eg vekk metall plata i skiposen. også snudde eg subben med elementa frem mot seteryggen bak i bagasjerommet. dunker som pokker inn i bilen. men måtte til med en kraftig sub og forsterker. kjøpte noe cadence greie til 3000 for elemente, 800rms el noe slikt?

men prøvde en ground zero sub av eit slag. 600rms el noe. den spilte rimelig bra den og. er ein skikkeli dritt bil med tanke på lyd :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

om du designer en bandpasskasse med riktige mål i et godt utregningsprogram.

så er faktisk bandpasskasse med port gjennom hatte hyllen en utrolig god løsning.

fekk hjelp av en på bilstereoforumet til å regne ut litrene på en bandpass kasse til 2x10" alpine type x subber.

byggde kassen å slengte den i bilen.

ble utrolig mye trykk inne i bilen. ble veldig overrasket. bassen er utrolig kjapp og kraftig.

eneste nedsiget er at bandpasskasser har et veldig smalt hz område den er effektiv på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bare ha det åpent der om ikke kan du være uheldig å få en båndbasskasse løsning som funker veldig dårlig.

Kunne du utdjupa dette? Har sjølv tenkt å utbetre anlegget i min e39, og tenker då å bygge ei bandpasskasse. Skal bruke 2stk Ground Zero Hydrogen 12'' element, om det har noko å seie.

Har forstått det slik at bandpass er den beste løysninga for "lukka" sedanar, tek gjerne i mot tips til andre løysingar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk tenk på dette, vil det ikke bli enda bedre hvis jeg setter inn 3 eller 4 toms bassrefleksrør der hattehyllehøytallerene egentelig skylle ha stått? :D

Var dette inlegget jeg svarte på. Går utifra at det ikke er en båndbasskasse han har laget. Men at han bare ville sette inn porter der høytalerene orginalt står for å få trykket inn i bilen. Det blir jo det samme som en båndbasskasse med helebagasjen som en del av kassen. Men om du lager deg en god og riktig båndbasskasse er det noe av det beste du kan få til musikk i mange bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...