Mons1 Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Skal bytte motorfestene på min E46 320dAT. Må løfte motoren og har en gear-kasse jekk som kan brukes for å løfte motoren. Har bedre kontroll hvis jeg kan jekke fra undersiden. Vil kunne raskt skifte motorfestene og slippe ned motoren igjen. Bunnpannen virker solid i støpjern, så hvis jeg legger en trekloss i mellom for å fordelel vekten, så kan jeg i teorien jekke opp motoren. Noen som har gjort dette? Eller frarådes det?
Tom K Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 vil vel ikke akkurat anbefale å jekke i bunnpanna nei, blir det bulk i den så har du plutselig litt mere jobb foran deg
oddis Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Jekk ihvertfall ikke sump-bunnen/laveste punktet. Du kan modde til noen klosser slik at du får rund form og fordeler løftepresset, og legge på den grunne delen. Aller best er å ta en jekkestropp i motorfestebraketten og løfte fra toppen av motorommet med en elefantjekk, talje eller tverrbjelke over motorrommet. Det er jo kjempeenkelt..
bmwkizn Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Har ABSOLUTT ikke villa funnet på å jekke opp etter bunnpanna...
mspec Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 snakket faktisk med bmw om dette for en stund siden..da fikk jeg beskjed at det var fort gjort å finne ut motorfestene var defekt ved å ta en jekk under motoren å jekke den litt opp.så det virker iaf ut som det skal gå rimelig greit,dog jeg testet det aldri ut..men jeg mener jeg har sett et punkt under der som ser veldig ut som et jekkepunkt..
Tom K Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 ja jøss for all del, jekk ivei, det går bra 99 av 100 ganger, men så var det den ene gangen det IKKE gikk da
S.Arnesen Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Om det er kun vekta av motoren du skal jekke opp så er det greit.
ole_m7 Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Det funker fint,, gjort på MANGE motorer.. men kun vekt av motor da..
|Ole| Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Om du jekker på bunnpanna, bruk en 2x4 eller noko lignande så du fordeler presset over større overflate så går det nokk fint. Eg personleg hater å jekke på bunnpanna, jekker altid på girkasse eller veivhjul
ole_m7 Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 løfter vel ikke motoren mye i fremkant om man jekker på girkassa??
|Ole| Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 løfter vel ikke motoren mye i fremkant om man jekker på girkassa?? Null problem å løfte motor ved å jekke på girkassa, berre å jekke til den tar i brønnen det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå