Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann har problemer med merca mi, den starter med den dør ut like fort som den starter, har prøvd å skifte plugger fordeler lokk pluggledninger å rotor, ingen ting hjalp, hører bensin pumpa går på når jeg skrur på tenninga så trur den er i orden, noen som har noen meninger? er en 1990 merce 200 e

Skrevet

hvis den starter lett men stopper etter et par sekunder så kan det være startsperra som kødder, har vært borti det før

Skrevet
hvis den starter lett men stopper etter et par sekunder så kan det være startsperra som kødder, har vært borti det før

det var det som slo meg å, å det er defa alarm på bilen, tok av dekselet under rattet å der satt boksen, start sperra var alerede kobla ut, å derma funker ikke startsperra,

kan hende det er startsperre orginalt på bilen da.....

Skrevet

svigerfar hadde lignende case på 01 a4 1,8t.. en ventil hadde "brent seg fast i åpen stilling" eller kjørt seg fast i noe, resultatet var ihvertfall at bilen starta så stoppa den igjen umiddelbart. møller fant feilmelding på kompresjon i en cylinder så de trodde det var en ventil i oljepumpa som var gåen og gjorde noe med oljetrykket som igjen holdt ventil åpen, etter at de bytta oljepumpa og fortsatt hadde samme case kom de frem til at en ventil satt fast av en eller annen grunn. fiksa dette og motor gikk som en klokke igjen.

lang unødvendig story men kan være verdt å sjekke kompresjon i sylindre (?)

Skrevet
Du kan jo forsøke å holde liv i den med startgass. Da får du i det minste sortert tenning- eller bensinproblem.

har prøvd med start gass men er like teit.

Skrevet

Falskluft da? da får du ikke dratt ned luftmengdeklaffen å da åpnes det ikke for noe bensintilførsel.

evt så kan du prøve og holde ned luftmengdeklaffen litt å så prøve og fyre opp.

Skrevet
Falskluft da? da får du ikke dratt ned luftmengdeklaffen å da åpnes det ikke for noe bensintilførsel.

evt så kan du prøve og holde ned luftmengdeklaffen litt å så prøve og fyre opp.

mener du det spjelet som sitter ved luftfilteret?

fikk start på den i går, men må holde den over 2500 rpm ellr så dør den, hvis jeg holder den over 2500 så holder den seg i live

Skrevet

det spjeldet som sitter under luftfilteret ja, sjekk alle slanger under filterkassen der du, i forbindelse med veivhusutlufting og tomgangsmotor, sikkert en som er sprukket eller har falt av.

Skrevet
det spjeldet som sitter under luftfilteret ja, sjekk alle slanger under filterkassen der du, i forbindelse med veivhusutlufting og tomgangsmotor, sikkert en som er sprukket eller har falt av.

da prøver jeg på det etterpå, så får håpe på at det er en liten bagatell.

Skrevet

Har samme problem med min (bmw). Men der var problemet att den dro inn falsk luft, belgen etter luftmengdemåleren var sprukket. Litt sølvteip så var det problemet løst. Hadde ikke sjangs til å få den til å gå på tomgang, er ikke så mye falsk luft som skal til før det ikke går riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...