TDV Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Selger en 535i motor med automat ledningsnett. (dvs uten girkasse) Det som følger med er: 535i motor Ca 170 000km alt som hører til motor uten om oljefilterholder. Komplett eksos. Speedometer med chrome ringer. Radiator, slanger og div. NB!!! MÅ HENTES. Prisantydning 9000,- Kontakt Info Tore Vederhus 404 95 394
Eirik Viste Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Dette er et veldig bra tilbud for E39 eiere. Du skulle jo ha gjennomført dette ombygget selv. Uten å ville ødelegge noe kan jeg nevne at jeg har den manuelle 5 trinns kassen og svinghjulet som passer til M62B35 motoren. Da får dere en topp motor og kasse til en gunstig pris. Og en sprek og komfortabel motor. Eirik.
TDV Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 grunnen til at eg ikkje gjer dette byttet sjølv. er fordi eg har tatt ut girkassen. og skal sveise den om til å passe på m73b54. denne motoren skal nedi caterham super seven:P
Eirik Viste Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Ja da forstår jeg. Men jeg tror ikke at huset på V8 kassen passer V12 motoren. Vær sikker på å teste dette på forhånd i alle fall. Jeg hadde glatt kjøpt dette pakken hvis jeg hadde hatt en 520. Bremsene framme er de samme som på 520. Bare bak må du ha vanlige ventilerte skiver. 235 hk og 320 Nm passer veldig godt i en E39. Eirik.
TDV Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Nei kassen passer ikkje uten omsveising av huset.
Bjornhbjelland Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Hvordan vil det ver å sette denne inni en E39 -97 520i Aut?
TDV Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 det skal vell gå då mer eller mindre alt følger med. må bytte hele traversen foran for å bygge om til snekke styring.
Eirik Viste Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 Som tidligere nevnt er dette et meget godt kjøp. Og vil ikke tråkke i salaten ved å tilby passende deler jeg har, men da har eventuell kjøper de delene han trenger for å få bilen klar. Til Maximillian. Du gjør et superkjøp på disse delene. Det er ikke mye arbeid med forstillingen, vil jeg tro. Det enkleste er å ta din M52 motor ut sammmen med girkassen og forstillingen.Hvis du har tilgang til 2 søyler. Eller tar av fronten på bilen. Ha en palle under og kjør vekk med pallejekk. Bremsene er etter det jeg vet like på din 520i og opp til 535i V8. Og hjulspindlene kan du sikkert bruke fra din 520i. Bak har bilen ventilerte skiver. I tilfelle har jeg calipere med 42 mm stempel liggende. Og 540 calipere framme. Du får en kjempeoppgradering med 3.5 V8 motor for din bil til veldig gunstig pris. En stor forskjell fra 150 hk og 190 Nm til 235 hk og 320 Nm. Jeg har aut.kasse fra M62B44 som skal være lik kassen til M62B35. Mulig at det bare er utgående flens som er forskjellig, for denne kassen bruker stor hardykobling med 14 mm bolter. Denne kassen fulgte med en M62B44 motor jeg kjøpte og skal være i orden. Selges for kun 4.000 kr. Hvis du vil bygge om til manuell kasse, så har jeg den passende manuelle kassen med svinghjul til salgs for 8.000 kr + frakt. Dette er sjelden vare. Bilen blir nok betydelig sprekere med denne kassen. Og bilen blir mer verdt etterpå. Hilsen Eirik. 92 22 65 44.
Bjornhbjelland Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 Salti så fristende. Hadde vore super digg å satt denne i min bil. Fått skikkelig sprut under panseret! Må bli noe sånt som dette tror jeg ja! Hadde det ikke vert for sommer ferien, så hadde jeg slått til. Er motoren overhala?
TDV Skrevet August 6, 2010 Forfatter Skrevet August 6, 2010 Tviler på at motoren er overhalet. men den gjekk fint når eg tok den ut.
Bjornhbjelland Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 år og kilometer? Tenker endel på denne motoren. Sku ikke forundre meg at eg sitter i gjen med den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå