Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.mb.no/lokalenyheter/article5199879.ece

ikke meninga å henge han ut mer enn nødvendig, men jeg lurer seriøst på hvordan man får til å si at en burnout er livsfarlig.. #-o

:lol:#-o reine parodien hele uttalelsen. Selv om det fins vettuge folk også.. men det er mange som utkonkurrerer valens frokost-TV.

Har absolutt ikke noe i mot politiet eller dårlige erfaringer selv, men jeg klarer bare ikke å ta de seriøst, spesielt deres prioriteringer noen steder i landet. :lol:

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
  Just-turbodiesel skrev:
http://www.mb.no/lokalenyheter/article5199879.ece

ikke meninga å henge han ut mer enn nødvendig, men jeg lurer seriøst på hvordan man får til å si at en burnout er livsfarlig.. #-o

:lol:#-o reine parodien hele uttalelsen. Selv om det fins vettuge folk også.. men det er mange som utkonkurrerer valens frokost-TV.

Har absolutt ikke noe i mot politiet eller dårlige erfaringer selv, men jeg klarer bare ikke å ta de seriøst, spesielt deres prioriteringer noen steder i landet. :lol:

Hehe, er litt komisk, men samtidig er det jo noe sannhet i det også. Burning midt i sentrum på trafikkert vei, og ikke på lukket område er to forskjellige ting. Har ikke hatt positive opplevelser med politiet, så holder meg neutral i denne diskusjonen.

Skrevet

Burnout midt i sentrum er jo ganske unødvendig, men å kalle det livsfarlig er vel å dra det litt langt. Men når man vet hvordan politiet ser på slikt, er det jo bare å la vær. Så slipper man å være en livsfare i trafikken.

Skrevet

Helt enig, men som man selv forstår kan det jo være "kult" for de som gjør dette, men er ikke alle som tenker seg om og ting kan fort komme ut av kontroll. Politiet er VELDIG strenge på burning.... Lureste er å ta det i ingenmannsland eller på bane skal man være sikker :) Grunnen til å gjøre det i byen er vel hovedsaklig for å vise seg frem.

Skrevet
  marcushs skrev:
Helt enig, men som man selv forstår kan det jo være "kult" for de som gjør dette, men er ikke alle som tenker seg om og ting kan fort komme ut av kontroll. Politiet er VELDIG strenge på burning.... Lureste er å ta det i ingenmannsland eller på bane skal man være sikker :) Grunnen til å gjøre det i byen er vel hovedsaklig for å vise seg frem.

jepp :)

Skrevet

Bare å holde seg unna sentrale strøk så kan man burne og skrense til man går lei. Selvfølgelig er det nok moro for en 18 åring å burne foran hele kompisgjengen, men sjansen for å bli tatt i sentrale gater er så stor at den ikke er verdt det.

Burning er ikke farligere enn det sjåføren gjør det.

Skrevet

Hva tror du skjer hvis dekket eksploderer under en burn out ? joda det spruter gummibiter, noen av disse kan være store nok til å forårsake alvorlig skade eller død hvis noen blir truffet, hvor stor anslagskraft tror dere en gummibit på en halv kilo har når den treffer dere i halsen i en hastighet av 150-160 km/t ??

Skrevet
  Tom K skrev:
Hva tror du skjer hvis dekket eksploderer under en burn out ? joda det spruter gummibiter, noen av disse kan være store nok til å forårsake alvorlig skade eller død hvis noen blir truffet, hvor stor anslagskraft tror dere en gummibit på en halv kilo har når den treffer dere i halsen i en hastighet av 150-160 km/t ??

såvidt jeg vet så har ingen omkommet av noe slikt før, mens ganske mange har omkommet mens de sitter hjemme, i forbindelse med ras eller jordskjelv... så slik filosofi blir for dumt. Du er dum med vilje Tom K. Fy deg..

Syns det er fantastisk med amerikaner som lager moderne kunst på veibanen.. jo mer jo bedre :)

Skrevet

Tja, jeg vet ikke hvem som er dum jeg ....

It’s the worst nightmare of racers and organizers alike. An out of control race car slamming into a spectator area. It happened on Saturday in Selmer Tennessee, at the Cars For Kids charity event. At the end of a parade, racers were to perform burnouts for the cheering fans on a closed highway lined with spectators. When it was Troy Chritchley’s turn, up came the revs and the smoke show started. Then things went wrong and he lost control of the car. The car left the roadway and hit a pole, sending bodies flying along the way. Reports vary from 6 to 7 deaths and some 18 or so injuries. So why did this tragedy occur?

Skrevet

Nå bruker man ofte kjenne/høre når dekket er i ferd med å deformere seg. Står man nærme nok kan det være farlig.

Det er mye farligere om dekket eksploderer i fart, da kommer kontraen som et skudd, og gjerne er ukontrollerbar. Jeg smalt dekket mitt i ca 60 km/t sidelengs på et industriområde en gang. Måtte bare la bilen snurre rundt og stoppe, kontra var helt umulig å hente inn. Men så fremprovoserte jeg eksplosjonen 100% også, og var forbredt.

Skrevet

javel, så det er nå det er på tide med bedreviter-stadiet altså.. da får dere få denne:

Sjekk bittelitt racinghistorie fra bane, som dere mener er verdens trygt sted å herje, versus burnouter i 10 km...

hvem har tatt flest liv?! Mange stygge episoder på bane bare i fjor i Norge:

sjekk 0.24 på denne f.eks.. lurer på hvor mange som hadde flaks som ikke blei truffet jeg..

så kommer dere å klager på BURNOUT, get a life! Jeg nekter å tru at er så dumme at dere mener det..

at dere finner banekjøring moro, det skal jeg ikke klage på selv om jeg vokste i fra herjing som 16 åring, men for all del IKKE klag på burning og show der ingen blir utsatt direkte for fare. For dere er vel ikke like dumme som SVV som mener at bilen er roten til alt det onde som ulykker og liknende? nei, INGENTING annen enn sjåføren bestemmer om det skal være trygt eller farlig i trafikken!

apropos farlige burnouter, stakkars folka om han her skulle burne til det smalt:

Skrevet

Derfor kjører jeg Audi med framhjulstrekk slik at jeg slipper å bli frista til burning :wink: Neida! jeg har aldri hatt interesse for burning og herjing bortsett fra at det var morro å leke seg litt med BMWen på vinteren da :)

De som derimot liker dette har nok av andre plasser å gjøre det på enn midt i gata hvor andre ferdes! Nok av øde parkeringsplasser og gamle industriområder som det kan herjes på uten risiko for at det skal gå ut over uskyldige.

Men å kalle det livsfarlig blir vel å dra den litt vel langt synes jeg, men skade kan slike aktiviteter forårsake!

Skrevet
  Fredrik 90 skrev:
Derfor kjører jeg Audi med framhjulstrekk slik at jeg slipper å bli frista til burning :wink: Neida! jeg har aldri hatt interesse for burning og herjing bortsett fra at det var morro å leke seg litt med BMWen på vinteren da :)

De som derimot liker dette har nok av andre plasser å gjøre det på enn midt i gata hvor andre ferdes! Nok av øde parkeringsplasser og gamle industriområder som det kan herjes på uten risiko for at det skal gå ut over uskyldige.

Men å kalle det livsfarlig blir vel å dra den litt vel langt synes jeg, men skade kan slike aktiviteter forårsake!

ja, sånn fort og gærlig ser jeg to minuser ved burning:

-det kan få folk som absolutt ikke har kontroll på bilen, til å prøve å burne.. sånn som han her:

-det kan bråke for folk som skal noe dagen etter på natta..

men direkte farlig er det ikke om man faktisk veit litt hva man holder på med. Ellers så er jeg enig i at man bør finne et litt forlatt sted. Men man mister jo lappen der også, siden de tydeligvis mener det er like farlig der. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...