Gå til innhold

Min E34

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 119
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I dag ble senkesett montert. Fikk dessverre bare byttet fjærer foran fordi at demperne bak ikke hadde lyst til å løsne, typisk E34.. :roll: Bilde kommer når jeg får montert fjærene bak.

Fikk på plass et nyinnkjøpt taktrekk i dag. Tok samtidig ut A-, B- og C-stolpedeksler og renset dem. Bilen ple plutselig mye mer hyggelig å sitte i nå. Takk til andyskog som solgte meg taktrekket! :)

kan jeg spørre hvor vanskelig det var og sette i nytt taktrekk? søstra til dama klarte og lage hull i det....... :applause::evil:

hvor fant du 80/20 senk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette i nytt taktrekk var faktisk relativt enkelt.

I korte trekk er det "bare" å løsne alle skruer du finner - d.v.s ved solskjermene - til dem trenger du torx-verktøy - og under alle håndtak, her klarer du deg med en vanlig stjerneskrutrekker. Håndtakene er også festet med plastpropper på baksiden av taktrekket. Det greieste er bare å la håndtakene sitte fast frem til du har fått ut taktrekket, da ser du hvordan de er festet. Framme i bilen må du fjerne taklyset og knappen/sveiva til takluka. Til slutt lønner det seg å løsne A-, B- og C-stolpedekslene i toppen, evnt. ta dem ut og rense dem når du først er i gang. For å få taktrekket inn/ut av bilen fant jeg ut at det var lettest å manøvrere det igjennom den bakre døråpningen på venstre side, det er bare å prøve seg fram.

Send meg evnt. en PM hvis det er noe du lurer på. :)

Senkesettet kjøpte jeg her. Fikk det for 150 Euro pluss frakt på 17 Euro, altså 167 Euro. I tillegg kom fortolling og Postens avgifter på 556 kr. Totalt kom det på ca. 1900 kr levert på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Du har jo fått pusla litt med denna bilen nå, men blir jo bare bedre og bedre :wink:

Joda, er flink til å få tak i rullende prosjekter.. :wink:

Ble bra senk det der ja!

Jeg ble ganske fornøyd selv også. :)

Ser veldig bra ut detta :) holder du til på sem?
Takker! :wink: Jeg gjorde, nå bor jeg på Barkåker - kjøpte meg leilighet for en måneds tid siden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...