GeirK Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Du har bare ikke min respekt og hva du har tenkt å gjøre med det når jeg passerer deg og du får syplerveske i trynet bryr jeg meg ikke om. Du kunne jo bare ha anmeldt meg, men jeg tror ikke du hadde kommet så lengt i realiteten! Forklar. http://www.aftenbladet.no/innenriks/article666969.ece
Kentan-racing.com Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Hva om jeg argumenter for å ligge 2 meter bak et vogntog ved at jeg kun gjør det for miljøets skyld, for å spare drivstoff ved å ligge i dragsuget? Går jo mest sannsynlig bare utover meg selv hvis noe uforutsett skjer, og hensikten var jo god. Hvorfor skal jeg straffes da? Uten at jeg kjenner deg og dine kamerater altfor godt vil jeg nesten påstå at du ikke finner en trailersjåfør som er villig til å være med på dette stuntet. Under slik trening som ble utført i denne saken er det liten sjanse for at noe skjer, så lenge ikke gale mennesker gjør slikt med vilje. LJ Kjørte lastebil i 7 år og opplevde ofte biler som lå altfor nært.. Har stoppet en del ganger i forbannelse og revet sjåfører ut av bilene.. det inkluderer å sjåfører av ande tunge kjørtøy.. Enkelte ligger der fordi de synes det er lettere og kjøre.. Med det mener de at de trenger bare henge på og ikke tenke på svinger.. klarer jeg svingen klarer de den.. Uansett.. sykkelister er pluss og minus.. har opplevd en del som slipper forbi.. Men de er ofte bare en eller maks 3 personer ilag.. Men opplevde til stadighet "gubber" i kondom drakt som brukte sykkelen til pendler verktøy.. 30 km i timen på e39 i bergen i åsane for eksempel.. Slikt lager kø.. Men er en del som drøyer sykklingen til 7-8 om kvelden når trafikken er gått en god del ned.. Da er de ikke til store hinderet.. Eller når det gjelder sykkler har jeg mye negative følelser da en god kjenning av meg med navnet ola sandøy er dømt for drap på en sykkelist.. søk på navnet og dere får sikkert opp info om ulykken.. han på sykkelen satt og lente seg i fremskjermen på lastebilen og så på blinklyset.. i blindsonen..! Denne sykkelisten var en ivrig sports sykkler med sko som man låser i trøene på sykkelen.. IDIOTI!§ Uansett.. For min del får folk bare sykkle de plager ikke meg stort men de som sykkler rett over et gangfelt i fullfart springer jeg etter og river av sykkelen... det er strengt forbudt og sykkle over et gangfelt.. er anmeldt 6 ganger for og tatt sykkelister på gangfelt.. 3 ganger i retten og slipper unna hver gang.. sykkelisten er pliktig til og GÅ AV sykkelen..
Vanilla_ninja Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Takk for hyggelige ord om syklister. Det er fint at du ikke skjærer alle over én kam selv om det finnes syklister som ikke klarer å oppføre seg. Jeg reagerer imidlertid på enkelte av tingene du skriver. Ola Sandøy har følgende å si om ulykken på Nyhavna: Ola har i utgangspunktet tenkt seg til venstre i krysset under jernbanebrua, for å følge E6 sørover, men ser snart at trafikken står omtrent stille den veien. Etter noen sekunder tenker Ola at han heller vil svinge til høyre, for å komme seg ut av den låste trafikksituasjonen. Samtidig er 53 år gamle Roar Hagen på vei hjem fra jobb på sykkelen sin.I stedet for å bruke gang- og sykkelveier i området, velger han å passere vogntoget på høyre side og stiller seg trolig i blindsonen. Nøyaktig hvor han sto, har retten ikke klart å slå fast. Ola har satt på blinklyset til høyre, reiser seg i setet for å se etter at bilene på høyresiden har kjørt og setter bilen i bevegelse. Roar Hagen rekker ikke å komme seg unna før lastebilen innhenter ham. Han faller i asfalten og får bilens høyre forhjul over seg. Han dør momentant. Sykkelen ligger omtrent uskadet midt under bilens foraksel. Du sier at syklisten støttet seg på skjermen og så på blinklyset. Det stemmer ikke med Ola Sandøy sin egen beskrivelse - i hvert fall ikke det han selv så, og det var ingen andre som så noe. Det jeg leser sier heller ingenting om hva slags pedaler syklisten brukte. Dette er forøvrig irrelevant, siden en ivrig sportssykler godt vet hvordan man kommer seg ut av slike og ikke bruker lenger tid på det enn å sette foten rett ned på bakken. Om syklisten hadde satt foten ned på bakken hadde forøvrig ikke hjulpet, siden historien fra tungt.no tyder på at syklisten rett og slett ikke rakk å komme seg unna før lastebilen rullet over ham. Det siste punktet ditt er rett og slett feilaktig. Det er lov for en syklist å sykle over et gangfelt, men syklisten har i så fall vikeplikt for trafikk i veibanen. Det er altså ingen lov som sier at syklister er pliktige til å gå av sykkelen, så jeg håper du har hatt bedre grunner til å løpe etter syklistene enn en misforstått oppfatning av loven. LJ
Just-turbodiesel Skrevet August 3, 2010 Forfatter Skrevet August 3, 2010 med bakgrunn i syklistenes argumentasjon i denne tråden, så skal det sannelig bli godt å tømme spylervæsketanken på en av de lokale helta som trur de kommer med i TDF.Makan til skadedyr. Jeg tror ikke at jeg kommer med i TdF, men hvis du spyler på meg, kommer du til å angre - mye. http://www.aftenbladet.no/innenriks/article666969.ece Hint: Det er sinnsykt slitsomt å diskutere med folk som har rett, og du begynner allerede å vise klare tretthetstegn. Du har langt mer å vinne på å akseptere at de har rett selv om du ikke liker det enn å ta ut din frustrasjon over dem. Pick your battles ... rett til å skape trafikkfarlige situasjoner og kreftfremkallende stress hos folk som faktisk har noe å viktig å gjøre? rett til egosentrisk oppførsel i trafikken hvor de tror de har førsterett, totalt mangel på fornuft og skaper kø som SVV og Politiet, inkl alle andre borgere mener skaper farlige situasjoner i forhold til forbikjøringer på steder der det ikke er egnet. Hvis 200 biler skal kjøre forbi en gjeng syklister, så er det stor sjanse for at minst en av disse foretar en uholdbar forbikjøring, kanskje pga stress og andre påkjenninger som ellers påvirker kjøreatferden og hverdagen.. er lov å tenke litt lengre enn nesetippen. Når det er sagt så er jeg selvsagt trett av å diskutere med folk som åpenbart ikke eier fornuft, jeg takler bare ikke sånne folk.. de plasseres selvsagt på bunnen av samfunnets rangstige..
Kobar Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Mange nye medlemmer di siste dagene her gitt skalkeskjul, eller brysomme nett-fanter..? Heftig tema dette Jeg er veldig enig i Just-Turbodiesel i denne saken! Jeg HATER syklister i veibanen! SPESIELT når dem er utpå e39 med store semitrailere! Alltid like morsomt å få en trailer imøte halveis over i mitt kjørefelt fordi han skal forbi en mongo som er ute på trø-kamelen sin på såpass trafikerte veier! Er næmmen ikke bare å stoppe ett svært vogntog når man møter på syklister rundt en sving e.l...
Fredrik 90 Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Er du i stand til å peke på hvor jeg har laget "ugrei og spetakkel"? Jeg ser det ikke. Jeg har vært på jobb i dag (full dag), syklet en adrenalinfylt tur i skogen, handlet på IKEA med kona, hatt en espresso på terrassen, lekt med 1-åringen og nå skal jeg ut og male noen støttemurer. Det er nok å fylle hverdagen med for min del. Hvilket ømt punkt - og hvilke argumenter? Jeg henger ikke helt med. Dette må du ta opp med fastlegen din og få henvisninger videre derfra. "Sinnemestring" heter det Forklar. http://www.aftenbladet.no/innenriks/article666969.ece Nei jeg ser ikke helt hensikten med å lage unødige diskusjoner på ett BMW forum du åpenbart aldri er aktiv i ellers, greit nok at i henhold til loven så har du retten på din side men det som det er snakk om her er at vi MENER dere ikke skulle hatt lov til å sykle i veien. Og det er her du slår til og lager bråk om at vi begår kriminelle handlinger og er pøbler osv! Det jeg mener med det ømme punktet er at i stede for å komme med med ett motargument så siterer du heller mitt innlegg med en liten egen vri, er tydlig bevis på at begynner å gå tom for argumenter! Du klarer til og med å påstå ovenfor Just-turbodiesel at du har rett og vi andre har feil Videre så ser jeg at du er så frekk å påstå at jeg har ett sinneproblem, åpenbart fordi jeg ikke er enig med deg og vil foreta mine egene reaksjoner ovenfor sånne syklister som deg! Og når det gjelder forklaringen på den linken du viser til så skal du få den her! Hadde han i bilen vært smart nok så hadde han ikke gjort seg til kjenne ovenfor syklisten på bensinsatasjonen. Hadde han passert og spylt vinduene på dem for så å bare fortsette så kunne fortsatt syklisten ha anmeldt ham hvis de hadde reg nummeret hans. Men der hadde de ikke kommet lengre heller for det eneste føreren trengte å si er at det ikke var han som kjørte bilen!
Vanilla_ninja Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Er næmmen ikke bare å stoppe ett svært vogntog når man møter på syklister rundt en sving e.l... Er vogntogsjåfører fritatt fra plikten til å kunne stoppe for hindringer i veibanen?
Vanilla_ninja Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Nei jeg ser ikke helt hensikten med å lage unødige diskusjoner på ett BMW forum du åpenbart aldri er aktiv i ellers, greit nok at i henhold til loven så har du retten på din side men det som det er snakk om her er at vi MENER dere ikke skulle hatt lov til å sykle i veien. Og det er her du slår til og lager bråk om at vi begår kriminelle handlinger og er pøbler osv! Påstandene er vel heller at du sier at du vil begå kriminelle handlinger mot mennesker som følger loven, fordi du mener loven burde vært annerledes. Videre så ser jeg at du er så frekk å påstå at jeg har ett sinneproblem, åpenbart fordi jeg ikke er enig med deg og vil foreta mine egene reaksjoner ovenfor sånne syklister som deg! Mener du trusler om fysisk avstraffelse av mennesker som irriterer deg tyder på et reflektert, balansert sinn? Og når det gjelder forklaringen på den linken du viser til så skal du få den her! Hadde han i bilen vært smart nok så hadde han ikke gjort seg til kjenne ovenfor syklisten på bensinsatasjonen. Hadde han passert og spylt vinduene på dem for så å bare fortsette så kunne fortsatt syklisten ha anmeldt ham hvis de hadde reg nummeret hans. Men der hadde de ikke kommet lengre heller for det eneste føreren trengte å si er at det ikke var han som kjørte bilen! Mange av utsagnene som er kommet fram i denne diskusjonen tyder vel på at mennesker som tyr til slike reaksjoner ofte ikke er spesielt smarte. Mangelen på evne til å mestre sinne eller stress gjør forøvrig at folk gjør rare ting, og få av de tingene er særlig gjennomtenkt.
Kobar Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Er næmmen ikke bare å stoppe ett svært vogntog når man møter på syklister rundt en sving e.l... Er vogntogsjåfører fritatt fra plikten til å kunne stoppe for hindringer i veibanen? nei men bruk hue da
GeirK Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 rett til å skape trafikkfarlige situasjoner og kreftfremkallende stress hos folk som faktisk har noe å viktig å gjøre? rett til egosentrisk oppførsel i trafikken hvor de tror de har førsterett, totalt mangel på fornuft og skaper kø som SVV og Politiet, inkl alle andre borgere mener skaper farlige situasjoner i forhold til forbikjøringer på steder der det ikke er egnet. Hvis 200 biler skal kjøre forbi en gjeng syklister, så er det stor sjanse for at minst en av disse foretar en uholdbar forbikjøring, kanskje pga stress og andre påkjenninger som ellers påvirker kjøreatferden og hverdagen.. er lov å tenke litt lengre enn nesetippen. Når det er sagt så er jeg selvsagt trett av å diskutere med folk som åpenbart ikke eier fornuft, jeg takler bare ikke sånne folk.. de plasseres selvsagt på bunnen av samfunnets rangstige.. Du kan kanskje vise hvor jeg har påstått dette før du knytter disse meningene til meg. Hint: Hvis du leser hva jeg skriver og ikke gjetter hva jeg mener, så sier jeg flere steder at syklistene plikter å vise hensyn og slippe trafikken forbi.
Vanilla_ninja Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Når det er sagt så er jeg selvsagt trett av å diskutere med folk som åpenbart ikke eier fornuft, jeg takler bare ikke sånne folk.. de plasseres selvsagt på bunnen av samfunnets rangstige.. Det er slitsomt å diskutere med folk som ikke eier sunn fornuft, ja. Når de i tillegg mangler folkeskikk og vilje eller evne til å følge lover og regler er det fristende å ty til personangrep og trusler om vold. Heldigvis hjelper det å tenke over saken noen sekunder.
Kobar Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Eller bare vaska vinduet kansje? er ingen lov som sier at man ikke kan vaske vinduet i nærheten av syklister!
Vanilla_ninja Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 er ingen lov som sier at man ikke kan vaske vinduet i nærheten av syklister! Nei, men det er en lov som sier at man skal ferdes aktpågivende og hensynsfullt overfor andre trafikanter. Å spyle kjemikalier utover andre trafikanter betyr enten at man vil gjøre noe mot dem med vilje, eller at man faktisk ikke har sett dem. Ingen av de to tilfellene er noe som blir sett positivt på i trafikken.
Kobar Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 er ingen lov som sier at man ikke kan vaske vinduet i nærheten av syklister! Nei, men det er en lov som sier at man skal ferdes aktpågivende og hensynsfullt overfor andre trafikanter. Å spyle kjemikalier utover andre trafikanter betyr enten at man vil gjøre noe mot dem med vilje, eller at man faktisk ikke har sett dem. Ingen av de to tilfellene er noe som blir sett positivt på i trafikken. ja tenk om man skulle hengt seg opp i alt det negative som skjer ute i trafikken! Som det ser ut her, så virker det som om dem aller fleste mener det er negativt med syklister i veibanen. Så hvorfor kan ikke bare dem holde seg til sykkelstiene da? så kan alle andre få vaske vinduene sine når dem selv vil!
GeirK Skrevet August 3, 2010 Skrevet August 3, 2010 Og det er her du slår til og lager bråk om at vi begår kriminelle handlinger og er pøbler osv! Dette er nytt for meg. Du må nesten vise meg hvor jeg har gjort dette. Det jeg mener med det ømme punktet er at i stede for å komme med med ett motargument så siterer du heller mitt innlegg med en liten egen vri, er tydlig bevis på at begynner å gå tom for argumenter! Neinei. Siden du ikke er syklist, prøvde jeg å illustrere hvor barnslig det i det hele tatt er å tenke slike tanker som å spyle på syklister. Jeg brukte eksempel som fotgjengere slik at du skulle kunne se det fra et annet perspektiv. Du klarer til og med å påstå ovenfor Just-turbodiesel at du har rett og vi andre har feil : Jeg har i allefall påstått at jeg har rett, men det kan godt hende at det ikke stemmer. Vis meg gjerne hvor jeg tar feil, så skal jeg være den første til å beklage. Videre så ser jeg at du er så frekk å påstå at jeg har ett sinneproblem, åpenbart fordi jeg ikke er enig med deg og vil foreta mine egene reaksjoner ovenfor sånne syklister som deg! Jeg ser for meg at politiet kommer til samme konklusjon når de spør deg hvorfor du sprutet ned en tilfeldig syklist og du forklarer at det var fordi en som heter GeirK oppklarte noen vanlige misforståelser mhp trafikkreglene for syklister på et nettforum. Og når det gjelder forklaringen på den linken du viser til så skal du få den her! Hadde han i bilen vært smart nok så hadde han ikke gjort seg til kjenne ovenfor syklisten på bensinsatasjonen. Hadde han passert og spylt vinduene på dem for så å bare fortsette så kunne fortsatt syklisten ha anmeldt ham hvis de hadde reg nummeret hans. Men der hadde de ikke kommet lengre heller for det eneste føreren trengte å si er at det ikke var han som kjørte bilen! Det er ikke usannsynlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå