winchester Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Jeg ser på syklister i trafikken som det samme som rullestolbrukere midt i veien. Like unødvendig, like farlig og et irritasjonsmoment for oss som skal ferdes på veier. Gangfeltene er der for en grunn, spesielt her hvor vi ikke har sykkelfelt.
Just-turbodiesel Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Tilbakestående eller oppegående mennesker? Skal da finnes visse grenser til oppførsel i trafikken, noe ingen av syklistene i kondomdrakt jeg har møtt på har vist! Vil si tilbakestående da folk oppforderer til vold og andre meningsløse greier som og spyle ned med vindusspylerveske. tja, jeg ville heller vært forsiktig med å rope høyt om jeg var fra Oslo, forstår sikkert at du føler deg truffet da jeg bemerket at mannfolk med polerte legger er underordnet de med.. dere skal få barbere eller polere dere hvor dere vil for min del, men ikke tru at dere får noe fordel i det sosiale hierarkiet eller på veien av den grunn.
CS Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Tilbakestående eller oppegående mennesker? Skal da finnes visse grenser til oppførsel i trafikken, noe ingen av syklistene i kondomdrakt jeg har møtt på har vist! Vil si tilbakestående da folk oppforderer til vold og andre meningsløse greier som og spyle ned med vindusspylerveske. tja, jeg ville heller vært forsiktig med å rope høyt om jeg var fra Oslo, forstår sikkert at du føler deg truffet da jeg bemerket at mannfolk med polerte legger er underordnet de med.. dere skal få barbere eller polere dere hvor dere vil for min del, men ikke tru at dere får noe fordel i det sosiale hierarkiet eller på veien av den grunn. Hva har dette med Oslo og meg som person og gjøre. Jeg sykler ikke på vei. Går kun i downhill og stisykling her. Det du skriver viser bare hvor tilbakestådende og "verdensmester" du er.
Chris_ Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Tror jammen jeg må investere i en sterkere vindusspylermotor gitt.. og vinkle dysene litt til siden. Senest istad kjeftet jeg ned en syklist.. syklet rett og slett 10 cm unna fortauet. Og det var INGEN på det fortauet, og det var lang(nok) strekke, men han syklet heller i kjørebanen, og hindret forbikjøringer pga. motgående trafikk.. Blir for dumt ass
oddis Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Den kommentaren til Just må gå rett inn i bimmers hall of fame 2010 over tidige kommentarer Ingen tvil om at audisjåføren tok seg vann over hode med denne manøveren, men jeg tror ikke resultatet hadde vært så annerledes om det hadde vært en "vanlig" bil følgebilen lå bak som hadde bråbremset. Syklister i slipstream har nesten ikke syn, og reagerer ikke på bremsene kjapt nok til å stoppe like hurtig som bilen. Har sett et liknende sykkelkrasj på nært hold, og vedkommende syklist havna i ræva på følgebilen. Det har faktisk skjedd flere sånn ulykker i den lokale sykkelklubben her oppe... Å sykle såpass mange i flokk er sykkelsportens egenlagde grav, når de vet hvor negativt det påvirker deres omgivelser i trafikken. Forstår utmerket hvorfor sportssyklister ikke bruker fortau og "bakveier", men de må på samme måte forstå at formasjonene de ligger i et totalt destruktivt for trafikken.
Wazu Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Haha, dagens sak Det som også er ganske tragisk er at slike "tour de france wannabe syklister" nekter å sykle på fortau/gangvei pga de må bremse og svinge unna forgjengere. Men de gir en lang faen i at de forårsaker samme problemet på veiene selv.
Springsteen Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Her er jeg Veldig enig med CS. Dette er så umodent at det blir kvalmt. Det er for guds skyld en sport, og at folk som driver med en slik type treningsøkt har gjerne et formål med det Det er en grunn til at de ligger nærme bilen, og det er virkelig en grunn for at slik trening ikke foregår på gang og sykkelsti sammen med gående og barnevogner. Tenk litt før dere skriver da.. Jeg er selvfølgelig enig i mange tilfeller, at bestemor på sykkel i 10kmt med fordel kan holde seg på gang og sykkelsti, men mosjonister og aktive utøvere må da få lov til å bruke veibanen. Med slike holdninger som vises her vil jeg uten tvil heller ha dem på veien enn mange av dere.
winchester Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Prinsippsak i mine øyner, veien er til for å brukes av kjøretøy med registreringsnummer!
noekult Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Prinsippsak i mine øyner, veien er til for å brukes av kjøretøy med registreringsnummer! Mange harde uttalelser her, som er i overkant. Men her har Winchester et godt poeng..
Springsteen Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 I mange tilfeller er veien laget for hest og kjerre De har like mye rett å være der som noen som helst andre. At en bmw-løk ikke kan styre temperamentet sitt er ingen andres problem en han selv. Er man bak så er man bak. Det eneste man trenger å gjøre er å kjøre forbi på et trygt sted og oppføre seg som folk. Er det greit at noen kommer å kjører på deg når du går over veien utenfor oppmerket område også? siden veien er til for kjøretøy med skilt? Jeg bare spør.
Dolk Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Gjelder ikke trafikkregler for syklister? Man skal holde 3sekundsregelen og alltid være oppmerksom på annen trafikk? Og bla bla bla... Her har jo syklisten gitt faen i det meste så det er jo syklistens feil.
largund Skrevet August 1, 2010 Skrevet August 1, 2010 Jesus Kraist!!! Hvor gamle ER dere egentlig?? Her er linken til trafikkreglene: http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldle ... kkreglene& Les igjennom dette, bli voksen, ta det rolig og ha respekt for at alle har sin plass i trafikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå