Østgaard Skrevet August 14, 2010 Skrevet August 14, 2010 Dette ser bra ut. Du har ikke bilder av bilen før du begynte på den, med de felgene du har på bak?
speedtouch Skrevet August 14, 2010 Forfatter Skrevet August 14, 2010 Takker for det nei har desverre ikke bilder fra før jeg begynnte. Men det er ikke så lenge til dem kommer på igjenn framme. Har bestilt nye framskjermer til den så de må valses til felgene før lakk Må nok også valses litt bak når eg skal ha større spacer for og få fremhjul og bakhjul til og matche på inpress. Det virker ut som om bakhjula sitter lenger inne i hjulbuen originalt.
speedtouch01 Skrevet Oktober 31, 2010 Skrevet Oktober 31, 2010 Mini update ! Etter en god stund med leting etter brukt m-tech1 bakfanger kom eg over en bra butikk på ebay som selger masse kjekkt til bmw for noen dager siden. Butikken heter dtm fiberwerks, og de hadde en veldig fin kopi som kosta 2500 kr med frakt. Da er endelig m-tech kittet komplett. Håper bare kvaliteten er like bra som bildene viste. Når det gjelder bilen har eg siden sisst tatt ut motoren og girkassen+ hele drivlinja. Har også fått sveist ferdig over girkassetunelen + all rust. Så det er utrolig deilig. Nå står bilen i tørr og fin garasje hos broremann til vinterlagring, og dette blir nok den nye skruplassen min til sommeren og. Utover høsten og vinteren må jeg jobbe med huset mitt. Planen på utseendet er å beholde all chromen, og å kjøpe noen fete 17" chrome bbs felger + ganske radikal senking uten at dette skal gå ut over kjøre egenskapene. Dette i lag med m-tech1 kittet gjør nok at den kommer til og skille seg ut fra mengdene i disse tider når alle skal ha shadowline og lakkerte fangere. Har også funnet frem litt gamle deler som jeg kjøpte fra ireland engineering for en tid tilbake, tykke blå stabstag, tårnstivere, forsterkede bakdemperfester, camber kit bak og fremme og en haug med poly-foringer. Dette gjør nok at den kommer til og gi kvasse tilbakemedlinger til fører. Når det gjelder motor blir det helt garantert m20, da mye av poenget med bilen er at den skal være så original som mulig innenfor visse rammer. Kjekkt om noen vil skrive litt i tråden min og
Vegah Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Ser jo kjempe bra ut Arild Ganske bra de felgene du har bak
316 Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Var det denne som lå til salgs på finn, tro? Flott bil!
speedtouch01 Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Takk for det vegard, håper det lar seg gjøre og fikse de,, kannsje glassblåse de eller noe.. Kjekt og ha noe ikke alle andre har vertfall Ja denne låg ute på finn.no for ett halvt års tid siden, i trondheim. Kjørte den hjem (80 mil) på egen maskin. Det gikk veldig fint, og eg koste meg vanittig med e30 igjenn. Motoren som sto i er nok ganske gåen for den røyk veldig mye blått på slutten og spesielt ved pådrag
winchester Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Du har ikke vurdert å bygge 2.7 av den da? Du har jo blokk, råder og veiv, så alt du mangler er 325i stempler og en 885-topp så har du en veldig sprek motor Har forresten noen M20B27-stempler liggende om det skulle være av interesse.
Haakjin Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Denne sikla jeg lenge på også, var mer rust enn jeg trodde, men ser bra ut dette da, bra utgangspunkt Stemmer for 2.7 jeg også, jeg har 885 topp med schrick kam liggende.
speedtouch01 Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Hei !! kjekkt at noen endelig skriver i tråden min igjenn når det gjelder motor så er eg egentlig litt usikker på oppsettet og hvor langt eg skal ta den ut. En ting er sikkert og det er at det blir m20 pga eg synest det er kjekt når ting er litt originalt. Rett før eg kjøpte denne bilen gav eg vekk en komplett 325 preface motor med 885 topp fordi eg trudde e30 dilla var over for min del. Eg bare orka ikke tanken på mer rustsveising, så eg tok ett standpunkt(trodde eg). Men så dukka denne bilen opp og da ble eg utrolig frista og reiste opp samme dag som eg kom hjem fra jobb Det har eg ikke angra på for bilen var i utrolig bra stand karosserimessig. Og nå som eg har gjort ferdig det som var av platearbeid er den jo i helt topp stand, skulle bare ønske eg ikke hadde gitt bort den motoren. Men det er fint at dere sier i fra at dere har deler som jeg kan bruke ! det setter eg utrolig stor pris på for det kan godt hende at det blir ganske basic oppsett på den i første omgang med 885 topp. Jeg holder på og pusser opp hus for tiden og mye penger forsvinner med til det. Har som tidligere nevnt at eg har litt lyst på ett metric mechanic kitt til den,, da er jo alt plug and play og oppsettet er ferdig tunet så man slipper og bruke titusenvis på mapping som man må om man bygger selv. Ser også på muligheter ved bruk av enten rotrex kompressor, lysholm eller ett turbooppsett. Det som er viktigst er at den blir god å kjøre og har ett langt og så linjært register som mulig, så da er vel egentlig turbo lite aktuelt. Det er helt sikkert gøy på flate strekker og ved leking på bane og industriområder, men lite brukbart på krappe smale svingete vestlandsveger.
speedtouch01 Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Denne sikla jeg lenge på også, var mer rust enn jeg trodde, men ser bra ut dette da, bra utgangspunkt Stemmer for 2.7 jeg også, jeg har 885 topp med schrick kam liggende. Var du og kikket på den kannsje ?
winchester Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Om du bygger en 2.7 liter ut av den motoren du har nå, og gjør det skikkelig - øker kompresjonen en smule, sørger for at den får nok olje, så bruker du 535 dyser og 535 luftmengdemåler kombinert med ett chippet 325 ledningsnett skal den nok gå nok så brukbart. Ja, Metric Mechanic sine sett er vel greie de, har ikke sett/prøvd ett, men har sett noen filmer på nettet. Men ville gått for en turtallsvillig 2,7-2,8 istedenfor å hoppe helt opp på 3,2 på settene deres.
speedtouch01 Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Er i grunn enig med deg at de ikke går oppsiktsvennende bra de metric kittene til og være 3,2 liter, men det er nå en bra pris uansett. Det ligger en video på youtube der det er en kar fra norge tror eg som har en 2,8 liter de måler 250 hk på hjulene på. Den virket igrunn mye friskere den, så det har du rett i.. M20 puster nok ikke bra nok til og ha så stort volum. dessuten blir den jo vedlig lang stroket med den veiven de bruker der, og det er jo ikke bra mtp turtallsvillighet Link til video: Dette må jo være den optimale motoren i e30 kombinert med rett diff og litt vektredusering.
Haakjin Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 Jeg var aldri å så på den, men hadde kontakt med forrige eier omtrent hver dag for å høre om den var solgt, for jeg kunne ikke kjøpe den før jeg fikk solgt ixen , men så ble denne solgt da før jeg rakk det
speedtouch01 Skrevet November 20, 2010 Skrevet November 20, 2010 aha,, men du hadde nok kjøpt deg arbeid her og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå