Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal opp og besøke dattera til kona på Rørvik og vi er ganske lei av Dovre og østerdalen, tenkte vi skulle prøve å kjøre over Ørje og videre til Østersund/krokom og så videre inn i Norge og ut til Rørvik, dette er 15 mil lenger men det gjør egentlig ikke noe, er det noen som har kjørt denne veien som vet om det er bra vei fra Ørje til Østersund ?

Skrevet

Mener bestemt at jeg og Clerion var innom Østersund for noen uker siden. Var helt OK vei der... Veistandaren i Sverige er bedre enn i Norge jevnt over!

Skrevet

Jeg har kjørt igjennom nesten hele sverige og veiene fra østlandet og oppover er ganske gode, men når man begynner å nærme seg trøndelag høyde i sverige så er det egentlig ikke så mye spennende å se. Mye skog. Hvis dere vil ha en vei å kjøre hvor det er noe å se på ville jeg heller valgt å kjøre via Vestlandet og Møre Kysten. Det er nok en drøy omvei, men da har man ihvertfall noe å se på :)

Skrevet

Ja, og det går meget trått, ikke minst... Tror nesten du kjører inn den timen ganske fort gjennom Sverige.

Skrevet
Jeg har kjørt igjennom nesten hele sverige og veiene fra østlandet og oppover er ganske gode, men når man begynner å nærme seg trøndelag høyde i sverige så er det egentlig ikke så mye spennende å se. Mye skog. Hvis dere vil ha en vei å kjøre hvor det er noe å se på ville jeg heller valgt å kjøre via Vestlandet og Møre Kysten. Det er nok en drøy omvei, men da har man ihvertfall noe å se på :)

Vil nesten henge meg på denne :) Bor selv på Møre Kysten, og har kjørt herifra til Rørvik. Om du streifer deg inn mot f.eks Molde, videre til Kristiansund å kjører mot Aure, Kyrksæterøra, Orkanger og videre mot Trondheim er det nok kanskje litt mere å se :) Fra Trondheim følger du bare E6 mot Narvik. Da kommer du videre til Steinkjer osv oppover. Husk å pass på om ferga mellom Flakk-Rørvik går når du/dere kommer oppover. Jeg tok fergen TIL Rørvik, men hjem igjen på kvelden så hadde den sluttet å gå, så da må du kjøre rundt :)

Dette er selvfølgelig en rute med to ferger om du kjører innom Kristiansund kommune :)

GOD TUR !! Kjør pent :)

Skrevet
Husk å pass på om ferga mellom Flakk-Rørvik går når du/dere kommer oppover. Jeg tok fergen TIL Rørvik, men hjem igjen på kvelden så hadde den sluttet å gå, så da må du kjøre rundt :)

Dette er selvfølgelig en rute med to ferger om du kjører innom Kristiansund kommune :)

GOD TUR !! Kjør pent :)

Det er en plass i Nord-Trøndelag også som heter rørvik. Vil tro det er dit han skal og ikke Fosen :)

Skrevet

Veien jeg og Clerion kjørte er nok den du må kjøre, i såfall. Vi kjørte helt fra Gäddede og langs med norskegrensa forbi Trøndelag. Veien var bra den, ikke noe stress å peise på. Så vidt jeg husker var det ikke en eneste fotoboks der.

Skrevet
Det er nok Rørvik i Vikna kommune ja :)

Jaa, var jo dit jeg mente da. Men med en noe alternativ rute om man vil se annet enn skog liksom ;)

Edit: Feil med Flakk Rørvik ja ;) Lund - Skaga heter det vel ! Beklager den #-o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...