StianLgs Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 Var på grav i går å fant vel ut hva problemet (http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=160470) med bilen var. Glemte å ta bilder, men det er 3 av 4 oppheng rundt diffen som er revet ut fra karosseriet! Betyr dette good bye til bila? Kondemn?
Reset Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 Dette kan vell enkelt beskrives med subframe disaster! Er en stor svakhet på e36 med stor motor, 323-325-328. du får nokk demontere bakstillinga å sveise inn forsterkingsplater som sitter orginalt på m3! Holder på med samme problemet nå selv..
S.Arnesen Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 Dette kan vell enkelt beskrives med subframe disaster!Er en stor svakhet på e36 med stor motor, 323-325-328. Er en stor svakhet på e30, e36 og e46 heter det vel. Er dessverre tilfeller av dette helt ned på 318 utgaver
StianLgs Skrevet August 2, 2010 Forfatter Skrevet August 2, 2010 Fanken Nå er det slik at jeg har rundt 70 k i lån på bilen. Og skal reise litt fremover så har ikke råd til å ha bilen. Hva er det lureste å gjøre? Kondemnere bilen? Litt kjedelig å kondemnere en såpass påkostet bil. Eller er det lurt å selge bilen som rep. objekt?
Reset Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 Trenger ikke nødvendigvis å bli så dyrt! Jeg kjøpte forsterkningsplater på koed, kostet rundt 700, kan også lage platene selv! jeg kjøpte powerflexforinger å monterte i bakstillingen imens den var nede.. det er jo egentli ikke nødvendig! Så om du har plass og holde på, har ett sveiseapperat tilgjengelig så kan du komme langt med en tusen lapp samt en del timer i jobb!
StianLgs Skrevet August 2, 2010 Forfatter Skrevet August 2, 2010 Der ble det straks lys i tunellen Men for å være helt ærlig så er ikke dette en jobb for meg. Er ikke dette noe som dekkes av kasko'n?
Reset Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 litt kjip jobb ja, om man ikke har rette plassen og holde på... Tviler egentli på at dette blir dekket av kasko! Har hørt slike skader kan bli taksert til over 50-60k osv..
BMW ///BJ Skrevet August 2, 2010 Skrevet August 2, 2010 du skal helst vite hva du driver med når du skal gjøre akkurat det der, for det skal (bør helst) kryssmåles osv for at det skal bli helt 100% i orden, hadde tenkt til å gjøre det selv jeg også men så fant jeg ut at det ble en del jobb (fordi festene mine hadde revna orntlig godt) å det kanskje ikke ble bra. For hvis du ikke klarer å få festene akkurat der de skal sitte så får du ikke opp traversen igjen og det er litt kjipt hvis du har stått mange timer og sveiset og laget til plater osv. jeg fikk tak i en biloppretter som hadde gjort dette før og som ikke tok alt for mye for det og sveisa i tilleg inn forsterkninger og gjorde en riktig god jobb! vil anbefale deg å få tak i noen som har gjort dette før så blir det nok bra
StianLgs Skrevet August 29, 2010 Forfatter Skrevet August 29, 2010 Mellomakselen har skrapet borti noe, så det er et kraftig spor i den. Kan det bli kast i disse?, som forårsaker risting? Eller rister det pga av skjevheter/skaden i opphengene? Skal inn med bilen snart, så lurer på om jeg kanskje må kjøpe ny mellomaksel.
Sjøbuse Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 hadde samme problem på en 2dørs E30 320. kostet meg i underkant av 2000.- å fikse på verksted.
marcushs Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 Var på grav i går å fant vel ut hva problemet (http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=160470) med bilen var.Glemte å ta bilder, men det er 3 av 4 oppheng rundt diffen som er revet ut fra karosseriet! Betyr dette good bye til bila? Kondemn? Har du "burna" nå? Hørt historier fra en som jobber på gs at diverse bakstillinger har blitt revet av på spesielt 316/318 og touring/46 tourin pga burning Kjedelig situasjon...
StianLgs Skrevet August 29, 2010 Forfatter Skrevet August 29, 2010 Nei driver ikke med slik tull og tøys! Tror nok dette har hendt over tid Bilen har vert både på Våler og Frøya, pluss mye gatekjøring. Så må regne med litt sånt! Frykter diffen er nestemann på lista.
marcushs Skrevet August 29, 2010 Skrevet August 29, 2010 jaja, det er sånt som skjer! biler har vel alle sine svakheter du får bytte diffen i samme slengen
-Anders- Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Låner tråden for et kjapt spm. Kan "en hvilken som helst sveiser" sveise inn forsterkninger på bilen min hvis festene ENDA er inntakte, altså ikke revnet?
Reset Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 jepp, er det! Bare og legge platene over festene, og sette inn bolten og sveise irundt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå