Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har min 118d inne på verksted i Bergen (2007-modell pre-facelift).

Gått ca. 83.000 km, og nå er både turbo og differensialen på vei mot døden ..

Noen som vet om dette er noe kjent på problem på disse?

(Evt. på den motoren?) (M47TU2)

Skrevet

For har en kompis som har akkurat den samme bilen, gått nesten 100k og har ikke opplevd disse problemene! Men den er ikke chippa.

Han har hatt bilen i 2 år uten et eneste problem! Kun dyr service ;)

Skrevet

Jeg har ikke hørt om at dette er en vanlig feil, men jeg har ikke så mye erfaring med 1-serien for å si det sånn.

Du bør jo egentlig få igjen dette på reklamasjon/garanti i og med at bilen ikke er eldre enn 07 modell! Hør med din BMW forhandler. Får du et negativt svar der, prøver du en annen forhandler. Pleier å gå mye på skjønn de reklamasjonsgreiene!

Skrevet

Har du bruktbilgaranti, bør det dekke det. Ellers kan du tegne motor og drivverkforsikring hos If i en fart, og satse på at den dekker det hvis ikke garantien gjør det ;)

Skrevet

Eneste jeg har hørt er at N47-motoren er å anbefale foran M47N2 og M47, men turboen kan jo godt være den samme for alt jeg vet. Forresten hørte jeg akkurat at faren til en kollega sin E60 520i måtte ha ny diff, tror den hadde gått noe av det samme som din.

Bruktbilgaranti pleier å være 50/50-splitt på kostnadene.

Er du helt sikker på at den ikke er chippa? Kan jo også ha gått med "powerboks" før du kjøpte den. Kan ihvertfall forklare høyere slitasje på turbo og diff.

jørgenh, Mener at for å få superforsikring hos If må bilen inn til kontroll på et gitt verksted for å bli "godkjent".

Skrevet

Jada, bilen er ikke chippa. Den går akkurat like "dårlig" som en 118d 122hk skal gjøre.

Om det har vært powerbox på den tviler jeg på, da den er smikkfull i ringmerker ved dørhåndtaket og barnesetemerke i baksetet.

Antar det er en alenemor som har hatt den (og de er vel ikke de som higer mest etter effekt).

Men, den har trillet nesten 80.000 km i Tyskland, så det har gjerne vært en annen belastning på ting enn det blir med våre fartsgrenser..

Diffen er i allefall nå godkjent, og godt er det! :-)

Ang. N47 vs. M47, så er jeg ikke sikker. Tror hele motoren (det være dyser/turbo/elektronikk/mekanisk) er bygget om. Det er i allefall en aluminiumsmotor kontra M47 som er stål.

Sinnsykt mye mer stillegående gange på N47 #-o

Men, som med gamle 12v 520i`en jeg hadde.

Hadde jeg lest bittelitt mer, hadde jeg kjøpt en bil som var 4 mnd. nyere og hatt 24v (eller N47 i dette tilfellet).

Skrevet

Ja, sånn er det. Holdt på å gjøre det samme selv, men vippa over på en facelift i siste liten, fant ut at co2en var såpass mye lavere at det jevnet seg ganske godt ut prismessig. Men det hadde nå ikke vært noen krise med gamlemotoren heller, du har nok bare vært uheldig, så du får bare få det fikset og få tralla i gang igjen, for en flott bil har du samme om det er M47 eller N47 som sitter i den. :)

Skrevet

Jada, krysser armer, fingrer, bein og tær for at dette ordner seg.

Fikk pris på turbobytte og holdt -seriøst- på å svime av.

Vi kjøpte jo ikke ny bil fordi vi plutselig ble millionærer, men fordi vi var lei av konstante utgifter på den gamle..

Så, håper det ikke blir noe voldsomt med utgifter på denne :-)

Derfor jeg opprettet tråden også, i håp om at noen kunne avkrefte ;-)

Sånn generelt så syns jeg ikke det er noe dumt at jeg har M47`en heller. Den drar helt ok (mye bedre enn 12v 520i Panzerwagen).

Og etter det jeg har lest, så ser det ut til at de har luket bort de aller fleste barnesykdommene fra første utgaven.

• 1 month later...
Skrevet

fikk du dette på garanti ?? jeg har en 120d som har gatt 102000km, plutselig gikk turboen fikk ikke noe trykk og kunne bare rulle i lav fart dette kom på 18000kr på bmw #-o

Skrevet

At turboen er defekt så tidlig kan kanskje komme av veihusventilasjonfilter?

Men jeg husker ikke helt om det gjaldt N47 motoren da.

Skrevet

Har fått dekket begge deler(!)

Diff ble byttet for ca. en mnd siden - som NY Bil!

Det var slark i turbo, og derfor må den skiftes..

Dette blir gjort i beg. av oktober.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...