Gå til innhold

Oljepumpe M60

øyvind bp
 Share

Anbefalte innlegg

Har lest en del om M60 motoren da jeg har en liten lekkasje foran fra den. Da leste jeg og at typiske feil for denne motoren var at oljepumpen sine sikringsbolter løsner lett. Noen som har erfaring med dette, og kan det føre til Oljelekkasje?

Hvor er typsike steder som det lekker fra på slike motorer? Hva bør gjøres. Det er en 3 liter v8 motor. Tror typebetegnelsen er M60.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spray på avfetting på motoren, og spyl med en liten svak stråle rundt på blokken og rengjør den med en tannbørste eller en liten kost, så holder du følge med motoren hver dag/hver gang etter bruk, så prøver du å lokalisere lekasjen, med mindre du har funnet den (du skriver bare "foran fra den". Det at oljepumpen løsner skal ikke skape noe oljelekasje da boltene ikke går ut i "friluft", men den fører da til at du burde feste den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg har hatt samme motoren selv (3 literen) og har nå en m62.

på 3literen var boltene løse, og det resulterte i at den ikke klarte å få opp oljetrykket helt og at den tikket når den var kald, men merket ikke noe utenom dette. motoren hadde ikke en eneste dråpe på utsida! pumpa ligger jo inni den nedre bunnpanna. tok å ordnet det selv jeg. veldig fort gjort i sammenheng med ett oljeskift bare.

på m62`n har jeg ikke merket noe til dette, har kun hatt den ett par uker, men skal sjekke når jeg skifter olje neste gang!

vet de kan svette litt i toppdekselpakninga. da renner det jo litt ned på siden/fronten ofte, og samler seg nedi sammen med pluggene. som sakt, vask den skikkelig og se hvor det kan komme.

noe om pumpa:

http://www.cardomain.com/ride/240317/5

http://www.60ateight.com/BMW_E38/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Skal følge rådene. JEg tror kanskje lekkasjen kommer fra registerhuset. Da er det vel noen simringer som lekker der. Er det en vanvittig prosedyre å få fikset. Eller kan man gjøre det selv. Frykter verksted og 10 000 kroner rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...