Kai-P. Skrevet August 10, 2010 Forfatter Skrevet August 10, 2010 Tok av innsugsbelgen i dag, og da så jeg at innsuget, belgen og LMM var fulle av olje. Kan dette tyde på at veivhusventilasjonen er tett?
Azeton Skrevet August 10, 2010 Skrevet August 10, 2010 Ta av veivhusventilasjonslangen fra belgen og blås i den!
Gunnar Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Tipper også tett veivhusventilasjon. Det er et filter under innsuget, med en kanal i bunn ned til peilepinnen (ihvertfall til bunnpanna, den gikk inn på peilepinnen på min M52B28), og et rør høyere oppe inn til innsuget igjen. Hvis du har klart å få mengder med olje inn i innsuget (ikke bare oljedamp), så er sannsynligheten for at filteret er pottetett og stappfullt av olje ganske stor. Da er det ikke rart at den bruker mye olje. Jeg prøvde å ta opp filteret for å rense det, men plasten var sprø og sprakk. Tror nok det beste er å bare bytte det (4-500,-). I tillegg må en blåse opp eller bytte slangen fra motoren, slangen til innsuget, slangen til peilepinnerøret og inntaket på peilepinnerøret. Jeg måtte bytte hele peilepinnerøret (en skrue og faktisk ikke mer enn et par hundrelapper) ettersom det var en tynn 180-graders bend inn på det, og den var helt umulig å få opp, selv med 10 bar lufttrykk, ståltråd, piperenser etc. Elendig konstruksjon!
Kai-P. Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Veivhusventilasjonen på bilen min består hovedsakelig av disse delene ifølge BMW Fans, dvs noen slanger og koblinger. http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ntilation/ Etter nærmere inspeksjon ser jeg at slange nr. 5 har blitt byttet nylig. Skal prøve å blåse igjennom alle slanger evnt. bytte dem ut. Takk for hjelpen så langt, alle sammen!
Gunnar Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Naitsirk, det har du sikkert rett i! Så da var det bare alt flytende som gikk rett ned i bunnpanna igjen, mens dampen var ment å suges inn i innsuget? Da vil en jo uansett få samme symptom om slangen til bunnpanna er tett. Prøvde å se fra bildene på linken til Kai hvor returen går, men fant ikke utav det. Peilepinnen ser ikke ut for å ha en ekstra inngang, og bunnpanna ser også ut for å bare ha hull til peilepinnerøret. Går det inn på blokka noe sted?
Azeton Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Du har en veeeldig liten slange som går inn på baksiden av innsuget. rett på andre siden av gasspjeldet.. Tomgangsregulatoren er koblet på der via en slange. Slange nr 5 er den tynne jeg snakker om. M50 har ikke filter..
Kai-P. Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Skal få gått over alle slanger og koblinger, så skal jeg komme med en tilbakemelding om hvordan det har gått. Har etter litt lesning forstått det som at tett veivhusventilasjon er et vanlig fenomen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå