Gå til innhold

Ny innkjøpt E12.

aslex
 Share

Anbefalte innlegg

Sei meg ein ting, blei denne henta i Naustdal eller? :P

Faren til ein kompiss av meg hadde ein sånn som gjekk riiimeleg billeg her for ei stund tilbake :P

Bilen såg veldig kjent ut, har sikla litt på den sjølv serru.

Det stemmer nokk vettu!

Var i Nausdal jeg fikk tak i den. Var en Bmw frelst familie tror jeg;) Hyggelige folk!

Ahaa, ja dei er riiimeleg Bmw frelst dei folka der :P

Både far dotter og sønn har vel kjørt omtrent kunn bmw, no har dottra svikta å kjøpt seg Audi A6 da :/

Sønnen kjøre ein über feit E46 type rød med bredda M3 styling, carbon panser og svart tak :)

God gjeng ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du de svarte BBS felgene ennå?

Syns du skal slenge dem på og gi oss noe å sikle over ;)

Har de enda vettu..

Tenkte å vente til jeg har fått senket og vasket den før jeg tar noen flere bilder... nå står den bare i garasjen å støver bort;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som stakk av med denne altså :)

Tror nesten du må krype nedi en 3.5 ;)

Grattis med ny(gammel) bil! Det er greit å ha noe å pusle med over lengre tid. Er ikke alle som har penger eller tid nok til å få gjort alt på noen uker, men da har du hvertfall noe å se frem til :) Jeg har selv en 76 modell 525 og er en kjempekurant bil! Men er litt enig med knut_olestad! Kanskje det å få satt nedi en 3.5 liter ikke er så dumt. Har vurdert det selv, selvom jeg egentlig er mest fan av å holde biler så originale som mulig. Men ettersom 2.5 literen bruker ca. like mye eller mer, og går ikke akkurat kjempebra, så tror jeg 3.5 literen er en bra ide! Kanskje montere datasprut etterhvert og? :wink:

Ja du skal ikke se bort ifra att det blir en 3,5 liter nedi. Må vel bygge om til manuel kasse også da om det skal bli litt artig!

Ja, manuell kasse er vel ikke så dumt! Jeg selv har 4 trinns, men har lyst på 5trinns hvis jeg skal ha 3.5 liter nedi. Veit du om det går an å bruke kassa f.eks fra e28? Og diff? Jeg er ganske ny i gamet( :roll: ), så tilgi meg om jeg ikke vet så mye om e12 enda. Har hørt at hvis jeg skal ha ny diff, så må jeg få en originalt fra e12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en diff som passer direkte må du ta fra e12, tidlig e24, eller e3 og e9.

Det er også mulig å bruke fra e28, men det krever flytting av innfesting i karosseriet og hele bakstillingen fra e28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nokk som de sier.

Jeg kommer nokk til å bruke mye deler ifra e28, for jeg har mye av de delene liggende. Men er såklart bedre å bruke orginaldeler om dette er en bil du vil ha mest mulig orginal.

Hadde vært artig og hatt denne orginal siden den bare har gått 94000km da, og egentlig ikke så mye rust, men blir litt kjedeli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal nok prøve å bruke mest originaldeler ja.. Men 94000 sier du? Det var da svært lite. Du har vert heldig der. Men å bare tilpasse bilen til dine egne krav er jo ikke så ille. Den er kanskje ikke 100% original lenger, men er da bedre å være 100% fornøyd med bilen, og ikke erge seg over at den har automat, eller at den går litt treigere enn man ønsker osv. Å tilpasse etter behov er ikke en synd. Så lenge man ikke gjør slik som mange fjortisrånere og ødelegger gamle klassikere med stygge klistermerker, unødvendig stygge biltemaspoilere og maxi overblinga felger osv.. Jeg har sett mange skrekkeksempler på nettop slikt *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kassa fra E28 kan du bruke direkte ja, trenger såvidt jeg vet bare girkassetravers fra E12/E24 preface med 5 trinns kasse.

Kassen passer, men er litt verre med speedometeret. Det er snakk om at på noen kasser kan man borre opp et hull i kassen og sette inni speedometerwiredrevet.

Eller bruke speedometer fra E28 og sette på en elektronisk hastighetssensor på mellomakslingen elns.

Her er et eksempel fra 02.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:1A4eeYdL2MGU_M:http://i126.photobucket.com/albums/p120/2man02s/speedopickup.jpg

Der er det montert på den ene akslingen, så det vil vise feil i svinger osv. Montert på mellomaksling vil det vise riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Gratulerer med fin bil ja.

Jeg har en 5-trinns overdrive-kasse til e12 528i samt en 25% diff brems til noe så sjelden som e12 520 (utveksling er vel 1:4,05 tror jeg). Diff gir vel noe høyere turtall, men til gjengjeld bra akslerasjon. Sammen med overdrive-kasse blir det vel totalt ikke værre enn med 4 trinns kasse ville jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...