Gå til innhold

Få 1 cm lavere bil med senkefjærskål

jtand
 Share

Anbefalte innlegg

har prøvd senkeskåler på e28, e24 og e30 og det funker fint det.

men den utvendige diameteren på senkeskålene er noe større enn orginale fjørskåler, så på de bilene jeg har montert på så tar senkeskåla borti dempertårnet når en svinger. det en må gjøre er å kappe bort hvertfall en halv cm av den breieste delen av skåla. da blir det plass.

og så må man passe på at man bruker tykk nok skive mellom fjørskål og tårnlager slik at det blir litt klaring mellom de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Disse funker dårlig med Bilstein B10 kittet som senker 60/40. Fjærene er så korte at de gir ikke noe press imot toppskåla når du har skrudd dem på, så fjæra blir løs imellom toppskåla og fjærbeinet.. Prøvde å kjøre 100meter med det.. Livsfarlig! Det er riktignok forskjeller på senkesett, så jeg ville kanskje prøvd først !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

På min Alpina B3 med Bilstein og Dahler senk skranglet dette noe innforjævlig. Fjærene snudde seg nede på fjærskåla. En runde rundt huset og vekk med det.

Har det på den ene E34 en min(525tdsa) med senkefjærer fra GS og originaldempere. Det funker flott. Solgte en 525i med originalt understell til Håkonsen her på forumet og han er veldig fornøyd. Dette var merket Febi Bilstein.

Topp kvalitet, men kostet endel.

E30 320en jeg solgte har ikkestått på annet med senkefjærer fra Koed og gule Koni. Tøff stuk og gode kjøreegenskaper.

Kan være disse ikke passer godt til E36?

Glemte en ting. Brukte to tykke skiver som spacer på E30en. Hentet dem fra en Fiat Croma støtfanger om jeg husker riktig :D

Aaja, Glemte en ting til. De senket iallefall 1,5cm.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...