Esbos Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Tds'en min har helt siden jeg kjøpte den startet litt rart, når motoren starter er det som om den ikke sviver på alle sylinderne eller noe, hoster litt.. Hitil har det ikke vært noe problem, for den har altid startet etter 1-2sek, men er for noen dager siden ble den litt vrangere, nå hender det at den dør etter et par host istedenfor.. 2-3 dager etter den begynnte med det, har den også trenkt en del flere runder fra starteren før den kommer igang. Ellers er det lite problemer, den stopper aldri når den er kommet igang, starter når den er varm, men litt treig når den er nesten blitt kald. Noen som har noen ideer om hva det kan være?
Alpejohn Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Hei, Gammlingen har akkurat hatt samme problem på sin 525tds e39. Når du gløda, og kinna, så måtte du kinne en del lenger en før da den funka skikkelig, når den da starta (om den starta) så hosta den ganske mye, hele bilen rista og det var tydelig at den ikke gikk på alle sylinderene. Men du hørte at de syl. som fusket kom etterhvert da ruskinga tok slutt etter 3-4 sekunder Han hadde lekkasje inni et par dyser, eller i hovudsak ei som var gåen, det var den med ledning på som er den dyreste. Han kjøpte ei helt ny på ebay, til en grei pris tror jeg. Men etter bytte, så starter den mye finere vertfall Du kan teste dysene ved å koble plastslanger til utløpet på alle dyser, blanke plast slanger så du ser igjennom, og så henger du dem opp over motoren. Da vil de fylles når bilen går på tomgang/litt høyere turtall. Da ser du hvilke som lekker mest Eine dysa hans lakk også utvendig, så det var helt vått rundt dysa, kunne og se en dråpe i ny og ne som kom ut Men test med slanger, da vet du vertfall om del lekker mye Mvh. Fredrik
Gjest Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 indre lekkasje testen er jo i utgagnspunktet tiltenk cr dyser. den vil ikke ha helt samme effekten på ei vanlig dyse. men for all del, hvis noen har gjort dette med stort hell så hvorfor ikke. back to basics, sjekka alle glødeplugger?
Alpejohn Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 indre lekkasje testen er jo i utgagnspunktet tiltenk cr dyser. den vil ikke ha helt samme effekten på ei vanlig dyse. men for all del, hvis noen har gjort dette med stort hell så hvorfor ikke. back to basics, sjekka alle glødeplugger? Aaa, hmm.. Funka på fattern sin bil vertfall, der var det et par dyser som fylte røra vesentlig fortere en andre
Esbos Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Hei,Gammlingen har akkurat hatt samme problem på sin 525tds e39. Når du gløda, og kinna, så måtte du kinne en del lenger en før da den funka skikkelig, når den da starta (om den starta) så hosta den ganske mye, hele bilen rista og det var tydelig at den ikke gikk på alle sylinderene. Men du hørte at de syl. som fusket kom etterhvert da ruskinga tok slutt etter 3-4 sekunder Han hadde lekkasje inni et par dyser, eller i hovudsak ei som var gåen, det var den med ledning på som er den dyreste. Han kjøpte ei helt ny på ebay, til en grei pris tror jeg. Men etter bytte, så starter den mye finere vertfall Du kan teste dysene ved å koble plastslanger til utløpet på alle dyser, blanke plast slanger så du ser igjennom, og så henger du dem opp over motoren. Da vil de fylles når bilen går på tomgang/litt høyere turtall. Da ser du hvilke som lekker mest Eine dysa hans lakk også utvendig, så det var helt vått rundt dysa, kunne og se en dråpe i ny og ne som kom ut Men test med slanger, da vet du vertfall om del lekker mye Mvh. Fredrik Takker for godt svar , skal se om jeg får til å teste de imorra. Er det vanskelig å komme til dysene? Kan ikke så mye når det kommer til motoren..
Esbos Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 indre lekkasje testen er jo i utgagnspunktet tiltenk cr dyser. den vil ikke ha helt samme effekten på ei vanlig dyse. men for all del, hvis noen har gjort dette med stort hell så hvorfor ikke. back to basics, sjekka alle glødeplugger? Har ikke det nei, men leste et sted at man kan ohm'e de, for å teste om de er ødelagte, så kan jo prøve det også imorra. Det hadde vært om det bare var det som var galt
Alpejohn Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Hei,Gammlingen har akkurat hatt samme problem på sin 525tds e39. Når du gløda, og kinna, så måtte du kinne en del lenger en før da den funka skikkelig, når den da starta (om den starta) så hosta den ganske mye, hele bilen rista og det var tydelig at den ikke gikk på alle sylinderene. Men du hørte at de syl. som fusket kom etterhvert da ruskinga tok slutt etter 3-4 sekunder Han hadde lekkasje inni et par dyser, eller i hovudsak ei som var gåen, det var den med ledning på som er den dyreste. Han kjøpte ei helt ny på ebay, til en grei pris tror jeg. Men etter bytte, så starter den mye finere vertfall Du kan teste dysene ved å koble plastslanger til utløpet på alle dyser, blanke plast slanger så du ser igjennom, og så henger du dem opp over motoren. Da vil de fylles når bilen går på tomgang/litt høyere turtall. Da ser du hvilke som lekker mest Eine dysa hans lakk også utvendig, så det var helt vått rundt dysa, kunne og se en dråpe i ny og ne som kom ut Men test med slanger, da vet du vertfall om del lekker mye Mvh. Fredrik Takker for godt svar , skal se om jeg får til å teste de imorra. Er det vanskelig å komme til dysene? Kan ikke så mye når det kommer til motoren.. Neida, de ligger under plasten opp på motoren, så tror ikke det er store jobben å nå dem Men forsto det slik at slangene mellom dysene kunne bli ganske harde og lette og ødelegge med tiden, så vær obs på det, om de er gamle må de kanskje byttes
Gjest Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 del nummer 5 og 6 er dyser. du tregner ikke å ohme glødeplugger. ta en ledning fra plusspunktet i motorrommet, strekk den til hver enkelt glødeplugg. vil gi en liten gnist i det du får kontakt. dersom dette ikke skjer, er den jo død. (dette er bare for å gjøre det enkelt for deg, så slipper du å styre med mulitmeter og ohm)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå