jørgenh Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Er det noen som har noen tips til bremser på min E30 M3? Har kjøpt Black Diamond skiver ifra GS, har noen erfaringer med disse? Tenkte å kjøpe Greenstuff klosser til den, men tenkte å få litt synspunkter først. Og hvor får jeg evt kjøpt Greenstuff til E30 M3? Og stålomspunne bremseslanger, noen tips? Tenkte også på å oppgradere bakakslingen, og mener å ha lest om det brukes diff ifra 535i på E30 M3. Er det noen som kjenner til dette?
Fixfax Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 Skal du ha 210 huset fra 535 må du lage nye fester osv, ville ikke begynt om jeg ikke hadde hatt jævlig god peil fins vel klosser som er bedre enn greenstuff mener og ha hørt mye positivt om ferodo.' ang ombygging av bakstilling finner du masse info på ppf sitt forum
ealoken Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 kjøp Ferrodo DS2500, beste gateklossen jeg har kjørt på Og da sammen med Blackdimond skivene så utgjør de et meget bra oppsett for gate\bane
Kristian Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 hvorfor ska du gjøre noe med bakakslingen? holder vell i massevis den originale
jørgenh Skrevet August 6, 2010 Forfatter Skrevet August 6, 2010 Er usikker på hvor mye den tåler orginalt. Har lyst å bytte til S50B30 eller B32, men da må jeg vel uansett bytte bak?
Øyvind L. Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 Få tak i E36M3 bremser.. De er goode nok. Jeg hadde Black Diamond skiver på min E30M3 npr den hadde orginale bremser, men de skivene sprakk før jeg hadde kjørt 4000km. Dritt skiver. De var borra og slissa.. Hadde Ferrodo 3000 klosser som piper noe helt sykt.
Øyvind L. Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 Er usikker på hvor mye den tåler orginalt. Har lyst å bytte til S50B30 eller B32, men da må jeg vel uansett bytte bak? Den orginale diffen holder i massevis siden E30M3 har den store diffen.. Det som er en oppgradering på den er diff lokket ifra Z3MCoupe og 75% sperrevirkning.. Da blir den veldig bra..
Kristian Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 MEN, om du skal bruke e36 m3 bremser, så forandrer du innpresset.. noe som kan være litt pes...
Øyvind L. Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 MEN, om du skal bruke e36 m3 bremser, så forandrer du innpresset.. noe som kan være litt pes... Ikke hvis du gjør det på den skikkelige måte. Da kjøper man nye bunnen av fjørbeina som flytter styrestaget 13mm innover slik at de ikke går i mot skiven.. Har gjort det på min. Jeg kjøre med E46M3 skiver forann..
Kristian Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 hvor får man kjøpt den bunnen øyvind? eller må man lage selv?
Øyvind L. Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 hvor får man kjøpt den bunnen øyvind? eller må man lage selv? Mener de solgte de hos www.e30shop.de, men finner de ikke dere mere... Jeg kjøpte de hos www.kk-automobile.de via en normann. De koster ca 4000kr for paret så er ikke noe billige greier.
Kristian Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 men helt klart verdt det! for bremsene fungerer jo veldig bra på e30 m3.
Øyvind L. Skrevet August 6, 2010 Skrevet August 6, 2010 men helt klart verdt det! for bremsene fungerer jo veldig bra på e30 m3. Deg gjør det.. De originale E30M3 bremsene er hvertfall for dårlige..
jørgenh Skrevet August 6, 2010 Forfatter Skrevet August 6, 2010 Takker for svar. Trodde ikke orginale diffen tålte så mye. Hva er maks hk man kan bruke det orginale drivverket til? Får sette på skivene og prøve. De nevnte Ferodo DS2500 klossene, piper det mye i disse? Noen av dere som bruker stålomspunne bremseslanger? Hvordan opplever dere dissse i praksis?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå