Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ser for meg det blir et morsomt puslespill hver gang man skal bytte hjul. :)

Stikke til "gratis hjulskift" rundt de tider man skal skifte en dag man har fri..

-jo og en ting til før du begynner, du trenger ALLLLLLLE disse... vææærsegod..

Skrevet

får ikke slått på en pipe på alle bolter. Noen er laket så nøkkelen passer utenpå andre så den passer innvendig.

Men vil noen virkelig ha felgene så får de dem av.

Skrevet

disse er det nok ikke noe problem og slå på en pipe på.

sl09gxib7a4j4d8xj1fn.jpg

vet ikke halt med denne. men om bolten står i en felg med bolten inne i et hull så kan det nok bli verre enn om at mutterhodet er utenfor felgen.

shh4feuz7mecnlehbii7.jpg

og disse er det nok ikke så lett og slå på en pipe på da de skal ha en nøkkel som går innvendig.

rdioru7guwapn1dpc49c.jpeg

og disse blir nok vanskelig å slå en pipe over. om de står inne i et bolthull i en felg.

376rhhj0fx3om5l9mrxh.jpg

men det kommer også an på felgene da.

har man slike da hodet på bolten er utenfor felgen er det bare og slå til med en pipe.

wsrnj3txqsrsqjy1vf3q.jpg

har man slik da hele bolten er inne i felgen så er det verre.

p493578zkjk5jmfvmje5.jpg

på mine gammle felger (siste bilde) var det så trangt i bolthullet at det såvidt var plass til låeboltene mine. så hadde ikke fått en pipe over de.

men er det proffe folk som vilha felgene. så får de tatt de av uansett. men med låsebolter tar det mer tid. og jo lenger holder de, jo lettere er det å bli tatt. så ser det vanselig ut så går kanskje proffene også vidre for å slippe å holde på lenge.

Skrevet

ååå en del av disse låseboltene tar man med en torx pipe.. og som nevnt slegge å banke det på plass med.. enda ikke møtt en låsebolt jeg ikke har fått av.. Har fjernet mange bolter for folk som har rota vekk pipene sine og må ha bytta hjul der og da.. godt betalt å.. tar meg 1800 for det.. og eier får ikke se på. ;)

10 min jobb..

Men finnes en bolt jeg har bare sett bilde av. den har ei slags pipe med en tapp i senter som går inn i bolten og så pipe delen går på "bolten" sin utside.. Om du tar bare på ene delen av bolten så skal den visst nok bare rotere?

Skrevet

som sakt så får de nok av felgene om de vil. men om det er låsebolter tar det mer tid. og jo mer tid det tar jo lettere blir man tatt. og om man må stå med en svær slegge og slå på piper så blir man nok oppdaget fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...