Gå til innhold

Låsebolter... vits eller ikke?

Aguilera
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer om jeg skal skaffe meg låsebolter til hjula, etter å ha fått servert ett par skrekkhistorier om biler som står stablet opp på murklosser og planker når eieren kommer ut om mårningen.

Er det noen vits? Eller får de med seg hjula etterhvert uansett? Og hvordan funker dette om en har spacere? Hørte du muligens måtte skaffe noen spesielle da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker om det er 'vanlige' folk som prøver å ta felgene dine. Proffer har med seg nok verktøy til å få dei av, uten å lage riper i dei. Du er ikkje SIKKER mot at folk knabber felgene dine, men mye sikkrere enn om du ikkje har låsemuttrere.

..og, proffene går mest sannsynelig etter dyre, store og nye felger. Så har du 'vanlige' felger, ser eg ikkje noko poeng med å skaffe låsemuttrere (men igjen, du er litt sikkrere mot tjuveri)

...men, ta godt vare på bolten som du trenger til å få av muttrene, om du velger å setter det på. Eg mistet min, og måtte få ein sveiser til å sveise ein ny bolt PÅ låsemuttrene, slik at dei gjekk av ;) (1000kr kostet det meg .......)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låsebolter kan være greit, om så bare for å hindre ramp i å stikke av med hjulene dine. Men hvis noen virkelig vil ha dem, hjelper det ikke med låsebolter, som det blir sagt over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk tar alt mulig! så ville hatt på låsemutre.

Fant firma bilen en morgen sånn:

xjjlajoe8mmqa491fpwn.jpg

Den hadde noen litt eldre dekk men folk stjelte de alikevell :P

Beklager OT, men hvor fete hjul hadde du på firmabilen, når E36 ved siden av fikk stå i fred? Eller hadde han låsebolter? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xjjlajoe8mmqa491fpwn.jpg

Beklager OT, men hvor fete hjul hadde du på firmabilen, når E36 ved siden av fikk stå i fred? Eller hadde han låsebolter? :D

Haha, men tilbake til topic!

Låsebolter er billig investering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xjjlajoe8mmqa491fpwn.jpg

De kjente ikke til bbs, Mega(som sto på forden) har de "hørt" om før derfor tok de disse hehe

Bmwen sto parkert heim 2meter ifra vinduet, så den var trygg kan du si ;)

Firma bilen står utenfor jobben. Det er til å med bom så de som har stjelt hjula der måtte trille de 100meter til bommen der de evt. hadde bilen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men, ta godt vare på bolten som du trenger til å få av muttrene, om du velger å setter det på. Eg mistet min, og måtte få ein sveiser til å sveise ein ny bolt PÅ låsemuttrene, slik at dei gjekk av ;) (1000kr kostet det meg .......)

:)

eller ta vare på nøkkel koden. Mister du den så drat du dit du kjøpte settet og oppgir koden og får ny nøkkel til en 50 lapp.

På min bil er det alpina felger med låste senterlokk og 2 forskjellige låsebolter på hver felg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis låsbolter til mine dekk på mine to biler! Og det var jeg glad for den dagen i fjor sommer da jeg skulle til bilen på hytteparkerings plassen da Passaten ved siden av BMWen min sto på 4 tømmerstubber. Ellers så er det ikke bare på bilen det stjeles dekk, de kan like godt stjele dekk som ligger i garasjen for vineren også, noe som skjedde en kollega av meg da han oppdaget at 19" Audi RS4 felgene hans var borte. Glad jeg har lås og alarm i min garasje :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...