Nimax Skrevet August 6, 2010 Share Skrevet August 6, 2010 Heisann, Er det noen her som har erfaring med å ta inn deler fra f.eks Tyskland selv. Eventuelt om det blir billigere? Skal til Tyskland på ferie om en måneds tid, og tenkte å få ordnet litt på bilen der nede mens jeg er der. Men tenkte jeg skulle finne ut om det var så sabla mye å spare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet August 6, 2010 Share Skrevet August 6, 2010 Det er en del og spare når du handler i utlandet, grunet meste er billigere der.. Og jeg mener du ikke trenger betale toll og moms ved grensa når du tar inn deler... men ja... ikke ta det for god fisk.. motor derimot for å bruke i godkjent bil måd u betale moms på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nimax Skrevet August 6, 2010 Forfatter Share Skrevet August 6, 2010 Har du noen tips til sider man kan handle fra? Som er særiøse og ikke bare stikker av med pengene dine? Har handlet en god del deler fra USA til alle bilene mine tidligere, men vil tro det er billigere å handle fra Tyskland til Bmw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet August 6, 2010 Share Skrevet August 6, 2010 Du kan spare på noe og komme dårligere ut på noe. Når du passerer grensen skal du stoppe og betale moms på det du har kjøpt i utlandet, det hvære seg mat, klær, bildeler eller annet hvis du passerer maksimumsbeløpet på momsfri overførsel. Beløpet er jeg litt usikker på, men mener det er 6000,- totalt hvis du har hvert i utlandet over 24 timer. Hvor mange som gjør dette er en annen sak. Som nevnt tidligere om du skal ha motor eller større vitale deler for ombygging kan biltylsynet kreve dokumentasjon fra hvor delene kommer fra og da er det greit å kunne vise frem at delene er lovlig importert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå