Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

noen kjappe mobilbilder av hva som har skjedd i det siste.. :)

Noen er kanskje uenige i at vi skal ha gulvmatte i, men det er det vi har bestemt oss for! :)

faqca8p02sx6g687fatt.jpg

i6hx8ufg8qsw05pni5kb.jpg

Gulv er ferdig lappa!

pnuq71af1un21mzbpgd5.jpg

rgiqp7rrktbtugjsj5ix.jpg

bootpqylv787kbjmr8e7.jpg

g6wowsrccbzbks9eir8a.jpg

Turbo er ble sendt til turbo-service, den var ras... lageret hadde jobbet seg 1mm inn i akselen til turbinene. så det kommer ny turbo til torsdag. vi må derfor også utbedre oljesmøringen til turboen, da den som er der i dag ikke leverer nok olje/kald nok olje.

8vhra5o9fqgzh9pr0d1w.jpg

Grenrør er ferdig sveisa og venter på eksosbandasje! :)

fpcugyqegw1wfouw6q61.jpg

6 av 12 PPF vippearmer ble montert i dag, har ikke noe bilde av det dessverre, men resten blir montert i morgen sammen med understellet til stolene som kommer!

God kveld :)

Skrevet

slik det er laget nå så får turboen olje fra oljefiltersatsen.

De på turbo-service mente at oljetilførselen ble utsatt for varme, slik at smøreegenskapene ble dårlige, eller/og at trykket kommer for sent når man starter motoren slik at turboen går for lenge uten smøring i starten....

At oljetilførselen blir utsatt for varme er nok ikke helt usannsynlig da grenrøret ikke er langt unna, i tillegg til at filtersatsen ikke sitter lange stykket unna turbo/grenrør...

Skrevet

hva skal du med kamdrevet?

det at den har gnaget seg inn i akslingen har ikke noe med oljetilførselen på denne bilen, da den var sånn da jeg monterte den ;) så mulig den forrige motoren den satt på ;)

Mvh Andreas

• 3 weeks later...
  • 2 months later...
Skrevet
O.T: Når jeg fant tråden tenkte jeg kanskje det var denne som hadde satt sine spor rundt på langhus / vinterbro området.. men ser jo nå at den står i deler mens det har dukket opp nye spor de siste dagene.. (blant annet på vei inn i Ringnes tunellen)

Hvem er det da tro? ser ut til å være bra med ork og jeg blir så nyskjærrig at det gjør vondt #-o

Hmmm lurer fælt på det ass.

JEg også lurer på hva som skjer her ??? S38 FTW :P

Skrevet

Bøttestoler er i, sammen med belter, interiør er borte...

ppf vippearmer sitter i, grenrør er ferdig sveist og bandasjert på nytt. Ny turbo er i hus, dette settes sammen i dette øyeblikk...

Ellers er det litt endringer i motorrom med mer varmeisolasjon, annen vifte til radiator, ny oljekjøler, annet uttak for olje til turbo... bilen er ment startklar nå i jula, også blir det vel en liten map og effektmåling over nyåret! :)

Kan komme med litt bilde updates i kveld! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...