Olan Skrevet August 11, 2010 Forfatter Skrevet August 11, 2010 Min er gått 350k er i hvertfall det som står på speedoen. Hadde planer om å prøve å stramme på den i dag, men all tid gikk til å bytte gåene styrestag;/ Skal prøve i morra Takker for nyttige svar
Kai-P. Skrevet August 11, 2010 Skrevet August 11, 2010 Stram først til med en kvart omdreining, er bare å føle seg fram. Start gjerne bilen innimellom og kjenn etter om styringen blir tyngre. bmwmann24 reagerte på dette 1
Chris11slett Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 min er gådd 415.000km.. burde vel bytte hele snekka, for at det ska bli bra?
RF91 Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 Hvis du ikkje kan stramma snekka meir, og du har stramma rattstamma so bør du nok bytta, ja.
Chris11slett Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 har ikke prøvd å stramme rattstamme..
RF91 Skrevet September 20, 2015 Skrevet September 20, 2015 E ein stor mutter nede på rattstamma litt før torpedoveggen. Du ser den lett når du fjerna dekselet over pedalane Berre ikkje stram den for mykje Chris11slett reagerte på dette 1
bmwmann24 Skrevet September 21, 2015 Skrevet September 21, 2015 (endret) Er det noe moment man skal stramme umbracoskruen med, eller noen måte man kan se/kjenne at den er nok strammet til? Høvelig om man har begge framhjula over bakken. juster en kvart, gå deretter å kjenn på rattet, bruk 2 fingre på rattet da føler man seg lettest fram. Rattet skal gå gå lett fra fullt rattutlag og inn mot midten og man skal få en liten motstand når rattet er på midten for så å gå lettere igjen når man svinger hjulet over (velogmerke på en gammel benz, men tipper at snekker er nogenlunde like. Strammer du for mye så fungerer ikke selvopprettingen og for lite ender med dødgang på rattet. På mærsja måtte jeg skru skruen "utover" for å stramme inn på dødgangen, vet ikke på e34. Forøvrig så kan dødgang på rattet også komme fra hjelpesnekken, merkes nok best i fart. Endret September 21, 2015 av bmwmann24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå