Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et hjullager som er dårlig og har en lang kjøretur imorgen,nærmere bestemt ca 600km og par dager senere har jeg nye 600km å tilbakelegge.

Hvilke tegn/signaler skal man høre etter når det er like før alt løsner?

Har disse syptomene nå, ved lav fart hører man høy støy fra hjulet men blir borte ved høyere hastigheter.

Ingen verksted kunne ta det på sparket her i ødemarka. Skal også ta lagret med meg i tilfelle det værste skulle skje!

Skrevet

Parker bilen!! Ellers kan det plutslig koste deg dyrt.

Har selv hatt løst hjullager på gammle bilen og drøyet 3 dager fordi verksted hadde ikke tid, kjørte ikke nærheten av så langt du skal, men resultatet var at hjulet forsvant av og drivakslingen knakk, heldigvis skjedde det når jeg parkerte hjemme, men det skummle her er at før jeg kjørte hjem kjørte jeg gjennom en 80 sone. Jækla dumt å miste hjulet i 80 90km/t. Hadde samme tegn som deg, hørte støy fra hjulet i lav fart og var ingen andre lyder før det sa dunk.

Skrevet

Reef det der er vel worst case scenario, men kan skje. få noen til og ta det svart da, bare og smøre på noen kronasjer, istede for halve verksted pris, kan du gi hele og få det i orden, eller gjøre det selv

Skrevet

enkelt, du bør skifte det.

skal du allikevel kjøre er det ikke verre enn å løfte opp bilen, og kjenne etter slark. er det ingen, så har du ei stund til. MEN jeg reagerer på et hjullager som er gåent og ikke lager lyd i høy fart. ALDRI opplevd, så da anbefaler jeg at du lar bilen stå.

Skrevet
Reef det der er vel worst case scenario, men kan skje. få noen til og ta det svart da, bare og smøre på noen kronasjer, istede for halve verksted pris, kan du gi hele og få det i orden, eller gjøre det selv

egentlig ikke.

Men når du skal kjøre så langt så hadde jeg aldri tatt sjangsen. Greit nok ned på butikken liksom, men ikke 60mil.

Skrevet

Når et hjullager som er dårlig plutselig blir stille og slutter og bråke.... da begynner det og skje ting :S gjør deg selv en tjeneste og ikke ta den turen med bilen..

Skrevet

hekkan, jeg kjørte mange mnd, nærmere et år tror jeg før jeg endelig makta å bytta det med dårlig hjulager bak på e36-en. Det lakte mye støy, men er bare å skru opp volume på stereoen ;)

Men tror ikke jeg ville kjørt om jeg visste hva som kunne ha skjedd... hvertfall ikke 60 mil, om ikke du ringer og får ti på verksted på veien...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...