Gå til innhold

vibrasjoner i bil, 80-100 km't e34 touring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan like godt være slakke i kulen som i foringen. Du klarer uansett ikke å presse i ny foring på staget uten å demontere det fra bilen, så da mener jeg du like godt kan kjøpe et nytt.

Skrevet
Det kan like godt være slakke i kulen som i foringen. Du klarer uansett ikke å presse i ny foring på staget uten å demontere det fra bilen, så da mener jeg du like godt kan kjøpe et nytt.

ja, blir til å prøve det.. håper det hjelper...

er det noe måte med et rør eller noe langt noe at jeg kan presse staget litt når bilen står på bukk får å sjekke om det er det staget som er slarket i enten foringa eller kula?

skal det var veldig bevegelig`?

Skrevet

Ikke for og blande meg borti gode løsninger. Men før du betaler dyre dommer for alle stag og div må jeg komme med enkle råd:

Bmw er var på sentrering av felger på navet, er dette nye felger for din bil kan der være 74,1 navåpning. Og hvis din bil har 72,5 nav, Så trenger du sentreringsringer. Disse koster ca en 50 lapp pr stk. og det du ber om på din lokale dekksjappe er "senterringer 74,1-72,5".

du har også sandblåst felger og lakkert. sjekk nøye at det ikke er blitt noe lakk i navet på felgen. da kan det hende du ikke merker "slakken" på en 74.1 grunnet det er veldig tynn navring. skrap da forsiktig bort lakk, og få sentrert felgen nøye!

Er dette i orden. så er neste steg og sjekke Dekk/balansering. Få en god sjekk på en balanseringsmakin med høydekastmåling.

Lykke til

Skrevet

Hadde samme problem som deg, bytta alt tenkelig. Til slutt etter å ha prøvd dekka i forskjellige avbalanseringsmaskiner ble det kommet fram til at det var "kast" gummien på felgene bak.

Så skjekk alt som har med dekk og felg før du begynner å koste på masse i forstillinga di ;)

Skrevet

Hadde samme feil på min e34. Der var det foringene i traversen bak som var dårlige. Min rista ikkje på rattet men i heile bilen som du forklarer. Satte inn powerflex så blei den i orden.

Skrevet

Er bmw ekstra følsom ? Alle bmwer jeg har hatt har ristet rundt 80 - 100. Har da blitt bra med bytte av diverse foringer. Mercen jeg hadde som midlertidig bil var gått nesten 250 tusen... der var det ikke byttet noe i forstilling på evig lang tid. Ingen tegn til vibrasjon.

Sliter også med dette på min nåværende e34. Byttet kasterstagene, parallelstaget , traværsforingene, hardyskive. Blitt litt bedre. Får se hvordan det blir ved bytte til vinterfelgene... er ikke så krise.

Skrevet

BMW er veldig kresne når det er snakk om litt store felger. Både e34'n og e39'n eg hadde rista litt. Selv om alt var i orden. Hadde 9.5 18 på begge bilene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...