Gå til innhold

Getrag kasse til M50/52 er nå solgt. Har mell.aksling.


Eirik Viste
 Share

Anbefalte innlegg

Har en Getrag kasse fra en 1993 320. Den har samme kasse som 325.Kassen skal gire helt fint og har ingen ulyder. Lekker litt olje gjennom pakningen som tetter akslingen på girvelgeren. En vanlig lekkasje. Kassen selges for 1.700 kr + frakt.

Har også mellomaksling til både 320 og 325. Da kan alle med 320 fra 1991 til 1998 bygge om fra aut. til manuell eller skifte kassen hvis den er dårlig. Bakre delen på 320 akslingen er ca 3 cm lengre enn på 325.

320 aksling 400 kr.

325 aksling, bakre del 500 kr(passer også på 328 diff)

325 aksling, komplett med bra lager. 650 kr + frakt

Det koster 150 kr i frakt på akslingen.

Det er mulig at jeg skal kjøre tur retur Stavanger - Tønsberg på fredag og lørdag. Og en annen jeg skal treffe kan sikkert ta med kassen til Oslo eller Sørum etterpå. Da er det mulig å hente kassen hos han.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Denne kassen blir solgt.

Skal si at det sprer seg fort hvis man en sjelden gang gjør en liten glipp. Hvis du sikter til diffen fra E34 530 V8, så slet jeg med å få løsnet flere bolter. De satt vanvittig fast. Måtte la rustløser virke i flere omganger og over flere dager. Av erfaring vet jeg at det er lurere enn å ødelegge 6 kanten og måtte bruke timevis på å få borret den ut.

Jeg har aldri kjørt denne bilen. Den har vært parkert ute i over 4 år, og bremsene har vært skikkelig opprustet. Så bilen har bare blitt trillet rundt. Til min overraskelse viste det seg at det var brems på denne diffen. Og diffen ville selvfølgelig bli dyrere da det var brems på den.

Kjøperen sa at det ikke var noe problem , siden han hadde en annen diff på hånden. Han ville heller ha denne, siden den ble billigere. Og sa at han kunne kombinere å hilse på kompiser i Oslo samtidig som han hentet diffen. Han virket ikke sur på meg i det hele tatt.

Det går ikke alltid etter planen når en selger deler. Og det er ytterst sjelden at dette inntreffer. Jeg har i det siste levert flere deler meget raskt til kjøpere som trengte delene med en gang, så dette tilfellet er et unntak.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok eirik, men syns det var virkelig flott av det og forklare hvordan det var til kjøper!

Han sa til meg at du var veldig hyggelig og forklarte hvordan alt lå ann. Det var dårli gjort, men syns det var flott og seriøst gjort, han skrøt av dem, og jeg syns denne responsen viser hvilken type du er!

Flott..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å være ærlig og grei så langt det lar seg gjøre. Og beklager hvis det førte til problemer for han som ville ha diffen. Men har tapt mange penger på uærlige folk som jeg har sendt deler til. Da er det nødvendig for meg å hente inn tapet på slike deler når jeg ser at diffen i dette tilfellet har brems og dobbel verdi i forhold til en diff uten brems. Men nok om denne saken nå. Denne tråden gjelder en girkasse.

Denne kassen passer sikkert også til M52B20 og B25 motorer. Det viktigste er å måle lengden på kassen. Tror at denne er 53,5 cm lang fra clutchhuset og til utsiden av flensen som hardykoblingen blir skrudd fast i. Dette er den vanligste lengden. Skal kontrollmåle enda en gang.

Er lengden på din kasse den samme, passer denne kassen også på M52 motorene.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo skrive ned nummerne. Det er flere. Et til clutchhuset. Et annet på selve girkassedelen. Jeg finner nesten aldri ut av det med å søke på delenummeret på kassene som jeg har søkt på.. Men gjør kanskje noe feil.

Det viktigste er at lengden på kassen er riktig. Hvis den er lik, passer denne kassen på 2 og 2.5 liter motorene så lenge den mindre flensen er brukt. Og det gjelder nesten alle kassene til 2 og 2.5.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kassen kommer fra en 1993 320i coupe. Så da skal det være en Getrag S 5 250- G kasse og passe på din bil.

Glemte å lese av nummeret.

Eirik.

Vil være helt sikker på at det stemmer, men hvis det gjør det så tar jeg kasse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg Ragua.

I følge ETK kom ikke cab før i 08.1992. Fra den tiden og framover brukte alle BMW 320 og 325 Getrag S5D 250 G kasse. Og det var først når M52B28 kom at ZF 320Z ble brukt.

Så jeg er ganske så sikker på at dette er rette kassen. Pakningen som bør byttes koster ca 50 kr.

Denne kasse går under 35 kg og kan sendes med Posten.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg Ragua.

I følge ETK kom ikke cab før i 08.1992. Fra den tiden og framover brukte alle BMW 320 og 325 Getrag S5D 250 G kasse. Og det var først når M52B28 kom at ZF 320Z ble brukt.

Så jeg er ganske så sikker på at dette er rette kassen. Pakningen som bør byttes koster ca 50 kr.

Denne kasse går under 35 kg og kan sendes med Posten.

Eirik.

PM sendt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...