Danno Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 Hvor mye må jeg demontere for å få skiftet støtdempere framme. Er det noe spesielt jeg må huske på. Skal også skifte kasterstag på samme side, men det ser ut som om hylsa til støtdemperen står i veien for å få denne løs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 Har ikke skiftet støtdempere selv, så hvor mye som må demonteres er jeg ikke sikker på. Men jeg vil tro det er en ganske rettfram job. Ang casterstaget så stemmer det at du må løsne demperen og dytte den litt opp for å få ut kuleleddet. Så da passer det jo å gjøre det samtidig som demperne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 Enkel jobb. Løsen toppmutteren på tårnlageret før du jekker opp bilen, da den kan være kjinkig å få opp uten slagtrekker. Ellers er det rett-frem-mekking som sier seg seg. Fjærbeinet (støtdemper, fjær og tårnlager) tas ut i sin helhet før demontering. Kuleleddet på casterstaget har jeg vært noe plaga med å få løs. Det endte med at stålhylsa kuleleddet er montert i som står på spindelen løsna. Vi måtte i presse for å få denne hylsa av kuleleddet og var oppe i 7-8 tonns trykk før den slapp. Forøvrig enkel jobb. Edit: skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 Skulle skifte støtdempere forran selv i sommer siden det ble sagt at det var en "rett frem jobb" Plagdes noe inn i hel... med og få det til. Da jeg langt om lenge, og med mye flaks fikk på plass den ene var jeg drittlei hele greia. Fikk time på verksted og den andre montert for 800 kr. Var verd hver ei krone))) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 Det faktum av du kun betalte 800 betyr at de fikk det gjort på under en time, inkl. tilrigging og nedrigging av bil, utstyr og deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 Det faktum av du kun betalte 800 betyr at de fikk det gjort på under en time, inkl. tilrigging og nedrigging av bil, utstyr og deler. Riktig. De brukte faktisk 50 min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 Skiftet dempere og fjærer rundt hele bilen i våres, var egentlig ikke noe hokus pokus, har du skrudd litt bil sjøl før så ser du fort fremgangsmetoden. Fremme brukte jeg vel ca 1 time pr hjul og bak noe lenger pga demontering av hatthylle. Casterstagforinger er heller ingen hokus pokus, du bør ha en presse for å få ut de gamle foringene, og har du kjøpt originale foringer så må disse presses på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå