sladjan Skrevet August 14, 2010 Skrevet August 14, 2010 Jeg godkjente coilovers med justerbart topplager fra k-mac camber/caster. De på biltilsynet i bergen sa ingenting på det, men han kasta ett blikk over gjor han. Viktigs er at du kommer med papirer der camberen er fin. Selv tviler jeg på at de bryr seg så mye om topplageret, har jo i grunn ingen funksjon bortsett fra å holde fast demperen og rotere med demperen/fjæra og for å gjøre det skal det ikke mye til hehe....
fredden3 Skrevet August 15, 2010 Forfatter Skrevet August 15, 2010 Jeg godkjente coilovers med justerbart topplager fra k-mac camber/caster. De på biltilsynet i bergen sa ingenting på det, men han kasta ett blikk over gjor han. Viktigs er at du kommer med papirer der camberen er fin. Selv tviler jeg på at de bryr seg så mye om topplageret, har jo i grunn ingen funksjon bortsett fra å holde fast demperen og rotere med demperen/fjæra og for å gjøre det skal det ikke mye til hehe.... Får satse på å fa det gjennom med topplager det er jo kun ett lager som du sier ja, så biltilsynett må vel se det litt gjennom fingrene
sladjan Skrevet August 15, 2010 Skrevet August 15, 2010 Jeg godkjente coilovers med justerbart topplager fra k-mac camber/caster. De på biltilsynet i bergen sa ingenting på det, men han kasta ett blikk over gjor han. Viktigs er at du kommer med papirer der camberen er fin. Selv tviler jeg på at de bryr seg så mye om topplageret, har jo i grunn ingen funksjon bortsett fra å holde fast demperen og rotere med demperen/fjæra og for å gjøre det skal det ikke mye til hehe.... Får satse på å fa det gjennom med topplager det er jo kun ett lager som du sier ja, så biltilsynett må vel se det litt gjennom fingrene Der fins alltid noen kødder på bt spørs hvor i landet man befinner seg. Men bare å satse på at det skal gå bra
Mcgyver Skrevet August 15, 2010 Skrevet August 15, 2010 Jeg godkjente coilovers med justerbart topplager fra k-mac camber/caster. De på biltilsynet i bergen sa ingenting på det, men han kasta ett blikk over gjor han. Viktigs er at du kommer med papirer der camberen er fin. Selv tviler jeg på at de bryr seg så mye om topplageret, har jo i grunn ingen funksjon bortsett fra å holde fast demperen og rotere med demperen/fjæra og for å gjøre det skal det ikke mye til hehe.... Får satse på å fa det gjennom med topplager det er jo kun ett lager som du sier ja, så biltilsynett må vel se det litt gjennom fingrene Jeg kan garantere deg at biltrangsynet IKKE ser mellom fingrene... Sats heller på at de ikke ser det, og for all del ikke nevn det.
fredden3 Skrevet August 15, 2010 Forfatter Skrevet August 15, 2010 Jeg godkjente coilovers med justerbart topplager fra k-mac camber/caster. De på biltilsynet i bergen sa ingenting på det, men han kasta ett blikk over gjor han. Viktigs er at du kommer med papirer der camberen er fin. Selv tviler jeg på at de bryr seg så mye om topplageret, har jo i grunn ingen funksjon bortsett fra å holde fast demperen og rotere med demperen/fjæra og for å gjøre det skal det ikke mye til hehe.... Får satse på å fa det gjennom med topplager det er jo kun ett lager som du sier ja, så biltilsynett må vel se det litt gjennom fingrene Jeg kan garantere deg at biltrangsynet IKKE ser mellom fingrene... Sats heller på at de ikke ser det, og for all del ikke nevn det. janei er vel litt får mye å håpe på att di ser mellom fingrene ja! Nevne det er det siste eg kommer til å gjør
Haug530D Skrevet August 16, 2010 Skrevet August 16, 2010 Det spørs vel om biltilsynet kontrollmåler camber det.. Det kan jeg aldri tenke meg at de gjør... Sett på justerbart topplager og prøv. De gangene jeg har vist senkesett på bt har de hverken åpnet panser eller bagasje, kun sett nr på fjær og tittet på papirene. Jeg hadde satset på at de ikke ser det, noe de mest sansynlig ikke gjør.. OK! Då satser eg på det Jepp, samme her, de så bare på nummer på fjærene, at jeg hadde justerbare topplager kunne de ikke se nedenifra.
fredden3 Skrevet August 26, 2010 Forfatter Skrevet August 26, 2010 Fått på justerbare tårnlager nå, så blir d 4hjulskontroll i morren reiser på sjø på tirsdag å blir borte en måne, men har fått time på biltilsynet 28 september får vising av senkesett Sattser på dei ikkje ser tårnlagerene
fredden3 Skrevet August 27, 2010 Forfatter Skrevet August 27, 2010 Heltette! Var på 4 hjulskontoll idag å kom ikkje igjennom. Alt i forstillinga va flott, men bakstillinga var ikkje. Spissinga på venstre side bak var 5.5mm og høgre var 9mm ! :/ Det går ikkje and å stille på helder. Hva er må til ? Det er ombygd fra 320-325 bakstilling da. Kan det ha noe å si ? Mannen som tok 4hjulskontrollen påstod att noe var skikkelig skeift der bak! :/ Noen tips ?
andreee Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Bilen kan ha vært skada før derav ukorrekt hjulstilling
fredden3 Skrevet August 27, 2010 Forfatter Skrevet August 27, 2010 Bilen kan ha vært skada før derav ukorrekt hjulstilling hmmm, ja kansje det :/ kjedlig vist den er skadd da ! Men får se om det hjelper med ny bakstilling kansje.
thorbis Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 det skal ikke ha noenting og si om spissing ikke er riiktig bak da det ikke er mulig og justere det uten og bygge om.(ny godkjenning). e30 min er også litt feil på ene bakhjulet. men det skrv kontroløren som tok 4 hjulskontroll på det papiret bt skal ha fra verkstedet og det var ikke no prob. han gadd ikke se på det papiret engang når jeg viste bilen med coilovers og camberplater foran. alt godkjent nå. poenget med 4 hjulskontrollen er vel egentlig bare for og ta det og justere lys etter senking er ikke for og studere hvor mye hjulvinkla endrer seg. bt gidder ikke følge opp og kontrolere det på hver eneste bil tur jeg. har vist flere biler med coilovers og tar kun med 4hjulskontroll papir og tuv. eneste jeg har justert på er spissing foran. mvh
fredden3 Skrevet August 29, 2010 Forfatter Skrevet August 29, 2010 det skal ikke ha noenting og si om spissing ikke er riiktig bak da det ikke er mulig og justere det uten og bygge om.(ny godkjenning). e30 min er også litt feil på ene bakhjulet. men det skrv kontroløren som tok 4 hjulskontroll på det papiret bt skal ha fra verkstedet og det var ikke no prob. han gadd ikke se på det papiret engang når jeg viste bilen med coilovers og camberplater foran. alt godkjent nå. poenget med 4 hjulskontrollen er vel egentlig bare for og ta det og justere lys etter senking er ikke for og studere hvor mye hjulvinkla endrer seg. bt gidder ikke følge opp og kontrolere det på hver eneste bil tur jeg. har vist flere biler med coilovers og tar kun med 4hjulskontroll papir og tuv. eneste jeg har justert på er spissing foran.mvh hmm? dei nekta vertfall å stemple 4hjulskontoll pappira mine fordi det var fordi spissinga var feil bak ! :S men som du sei, der går ikkje and å stille på den. Så må ver noe stag der eller noe i bakstillinga som er skeive. Noen som har billig RETT bakstilling til salgs ?
andreee Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 Må kanskje ha ny bakstilling ja , men går det ikke ann å stille så går det ikke ann.. Det må jo han som tar kontrollen også skjønne.. Skrevet 2 lapper til biltilsynet jeg om att det ikke er mulig å få gjort noe med det.
Gjest Skrevet August 30, 2010 Skrevet August 30, 2010 er vel ikke bt sitt problem at det ikke går an å justere. vinklene skal jo være der de skal, uansett. det går å justere med kmac sett ol, gs-p har også noe sånt. forøvrig, fikk ikke med meg om du snakke om tårnlager foran eller bak, men du får ikke gjort noe med camber bak ved å skifte tårnlager, da må du gjøre som nevnt over.
fredden3 Skrevet August 30, 2010 Forfatter Skrevet August 30, 2010 er vel ikke bt sitt problem at det ikke går an å justere. vinklene skal jo være der de skal, uansett. det går å justere med kmac sett ol, gs-p har også noe sånt. forøvrig, fikk ikke med meg om du snakke om tårnlager foran eller bak, men du får ikke gjort noe med camber bak ved å skifte tårnlager, da må du gjøre som nevnt over. Var tårnlager framm det var snakk om, og det er fixet : ) Ja ser att gsbildeler har justerbare bærebru foringer bak. Noen som har noe erfaring med det ? Spissingen var 9 mm feil på venstre og 5.5 mm på høgre. Spørst om eg får juster nåkk med disse foringene! Men det beste hadde vert ny bakstilling! Vist noen har en billig rett bakstilling så rop ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå