Gå til innhold

E30 Drar mot venstre

jall
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et lite problem med at bilen drar mot venstre (Ikke ved bremsing), den er også mye tyngre og dreie mot høyre enn venstre under kjøring. kan dette skyldes at venstre styrekule er slitt? Har nettopp skiftet høyre styrekule og begge bærearmer, fikk det som feil på eu kontroll. Men høyre styrekule så egentlig ganske fin ut når jeg tok den av, var ikke noe slark i den. venstre styrekule ser forresten eldre ut enn høyre, så jeg lurer på om han har skrevet feil på lappen på eu kontrollen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig nødvendig å bytte hvis den er slitt, men hvis jeg tolker trådstarter rett vil han bytte bare for å ha bytta og ikke fordi den er slitt.

Jeg er med på tankegangen da man mest sannsynlig slipper å ta ny kontroll på en god stund pga evt ny slakk, men er vanligvis ikke sånn det blir gjort på verksted. Man bytter det som er defekt og thats it (evt mer hvis det er helt fastrusta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skiftet andre siden og nå, men har en liten følelse av at det er dekka. Luftrykket er likt i begge dekk, men de er litt slitte. Skal heller ta og teste med noen andre felger/dekk jeg har liggende. Styrekula på høyre side var fakstisk litt slitt. Uansett sporer bilen en god del på disse "gode" veiene her...hehe. Så tror det jeg skal få testa med noen andre dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig nødvendig å bytte hvis den er slitt, men hvis jeg tolker trådstarter rett vil han bytte bare for å ha bytta og ikke fordi den er slitt.

Jeg er med på tankegangen da man mest sannsynlig slipper å ta ny kontroll på en god stund pga evt ny slakk, men er vanligvis ikke sånn det blir gjort på verksted. Man bytter det som er defekt og thats it (evt mer hvis det er helt fastrusta)

Det var det jeg tenkte, bare bytta for og ha bytta, hehe. surt og ta det igjenn om et års tid og må da til med ny forstillings kontroll pga av gåen styrekule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips.. som Lars89 sier.. dekk.. min bil hadde elendige dekk.. å dro mot høyre hele tiden.. faktisk som om det var noen som stod å nøkka i dekke mitt.. Fortsatte etter 4hjuls kontroll og... så kjøpte jeg nye dekk og plutselig ble bilen som ny :) Så sjekk det ut om alt annet ser bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...