Gå til innhold

Bil starter ikke etter sveising..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et problem etter litt sveising av eksos og gulv.. Jording ble dessverre ikke tatt av, så er vel noe elektronikk som har fått seg en karamell..

Når jeg drar nøkkelen rundt, så skjer det ingenting, får bare alle lamper som vanlig opp.

Alt av lys, tute, vinduer etc er i orden..

Har sjekket sikringer, og innslagsrele'et. Fant ingen feil. Er også strøm inn til starter

Noen som har noen innspill te hva som kan sjekkes?

Skrevet

Har en kollega som sveiset rust på en E46, lot batteri være koblet i.. der gikk hjernen. Men skal ikke drive med skremsel! Kan være du har vært langt heldigere enn som så, trenger ikke starte feilsøkingen med hjernebytte hvertfall.. hehe

Skrevet

Hehe, nei.. Det er jo ikke umulig, men får man ikke kimet motoren selvom hjernen streiker?

Får forske litt mer i morra, har muligens en hjerne på handa så jeg kan få sjekket ut om det er der feilen ligger

Skrevet

Sveiset rust på en e28 525i en gang uten å ta av jordingen eller ta ut hjernen.Bilen startet ikke etterpå men motoren dro rundt som vanlig.Hjernen hadde tatt kveld på denne,så etter min erfaring drar motoren rundt selv om hjernen dumper.

Skrevet

burde vel høre om det er innslag eller ikke, lyser lampene skal det vel kunne være litt innslag uten at det klarer å dra irundt.

Skrevet

Nå har jeg hvertfall fått bilen til å starte. Har ikke helt skjønt hva feilen var, men starter og går hvertfall.

Har alltid hatt ei klyse med ledninger(over høytaler) som går inn til en kontakt som det skal være et rele på toppen, men det releet har aldri stått i bilen min.

Så da prøvde jeg å finne ut hva det kunne være, så ga litt forskjellige pinner strøm.. Plutselig så gikk starteren rundt, og bilen startet etter litt testing.

Helt utrolig, men men..

Tusen takk for tips! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...