Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg har noen spørsmål. jeg har en 91 mod m50b25 uten vanos som jeg vil ha til og bli b28 hva må jeg gjøre. har sett at det er samme borring størelse på sylynder så jeg ikke trenger og borre opp ? noen som vet? er det og bytte veiv råder og stempel??

og siden m50-b28 den har jo normalt vanos vil dette gå på en non vanos? og må jeg har b28 hjerne??

er det noen som vet noe om dette?

Skrevet

Du kan Stroke den til 2.8 eller 3 liter:

2.8l Stroker

---------------

for M50B25 engine

- crank M52B28

- rods M20B20/23 (130 mm)

- pistons M50B25 (non-Vanos)

or

- crank, from M52B28

- rods 135 mm

- pistons M52B28

or

- crank, from M52B28

- rods 135 mm

-pistons M50B25TU , pistons must be modified to decrease compression

rod lengths:

M50B25TU: 140 mm

M50B25: 135 mm (non VANOS engine)

M52B25: 135 mm

M52B28: 135 mm

M54B30: 135 mm

M20B20: 130 mm

M20B23: 130 mm

M20B25: 135 mm

M20B27: 130 mm

3.0l Stroker

---------------

M50B25:

bore: 84 mm

stroke: 75 mm

compression ratio: 10 , (M50TU : 10.5)

rod length: 135, (M50B25TU:140 mm)

M54B30:

bore: 84 mm

stroke: 89.6 mm

compression ratio: 10.2

rod length: 135 mm

You can build a M50 3.0l stroker motor by using:

- crank M54B30

- rods 135 mm

- pistonsM54B30 .

Maybe the crank case has to be modified to clear the higher stroke crank.

Skrevet

hvordn fungerer dette. må jeg ha ny hjerne? 328 viss jeg stroker den til b28? er det noe mer jeg må gjøre?? må jeg ha annet eksos? diff?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...