dreamer Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 hei jeg har noen spørsmål. jeg har en 91 mod m50b25 uten vanos som jeg vil ha til og bli b28 hva må jeg gjøre. har sett at det er samme borring størelse på sylynder så jeg ikke trenger og borre opp ? noen som vet? er det og bytte veiv råder og stempel?? og siden m50-b28 den har jo normalt vanos vil dette gå på en non vanos? og må jeg har b28 hjerne?? er det noen som vet noe om dette?
Haug530D Skrevet August 17, 2010 Skrevet August 17, 2010 Du kan Stroke den til 2.8 eller 3 liter: 2.8l Stroker --------------- for M50B25 engine - crank M52B28 - rods M20B20/23 (130 mm) - pistons M50B25 (non-Vanos) or - crank, from M52B28 - rods 135 mm - pistons M52B28 or - crank, from M52B28 - rods 135 mm -pistons M50B25TU , pistons must be modified to decrease compression rod lengths: M50B25TU: 140 mm M50B25: 135 mm (non VANOS engine) M52B25: 135 mm M52B28: 135 mm M54B30: 135 mm M20B20: 130 mm M20B23: 130 mm M20B25: 135 mm M20B27: 130 mm 3.0l Stroker --------------- M50B25: bore: 84 mm stroke: 75 mm compression ratio: 10 , (M50TU : 10.5) rod length: 135, (M50B25TU:140 mm) M54B30: bore: 84 mm stroke: 89.6 mm compression ratio: 10.2 rod length: 135 mm You can build a M50 3.0l stroker motor by using: - crank M54B30 - rods 135 mm - pistonsM54B30 . Maybe the crank case has to be modified to clear the higher stroke crank.
dreamer Skrevet August 18, 2010 Forfatter Skrevet August 18, 2010 hvordn fungerer dette. må jeg ha ny hjerne? 328 viss jeg stroker den til b28? er det noe mer jeg må gjøre?? må jeg ha annet eksos? diff?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå