Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en e34 touring med m60 motor. Automatgearen sliter når bilen er kald. Vil ikke geare opp i 2. gear før jeg får veldig høyt turtall. Når bilen blir varm er det mye bedre. Kassa slår litt og innimellom når den gearer. Det samme skjer av og til når jeg stopper og skal rrygge. I det jeg sette den i revers slår den litt. Har hørt rykter om at det er noen plastkuler som må byttes i disse kassene med tiden. Kan slitte slike skape dette problemet? Det er en kasse med adaptive og sportprogram kun. Ikke economy.

Skrevet

Eg har akkurat samma problem med min e34 m60.. På min har visst plastkulene blitt bytt for ca 40k km siden, men har jo ingen garanti for detta.

Kjekt om du gjer meg ein lyd om du finn ut ka som gjer at du(eg) har detta problemet, e litt redd fø å køyra om kasso går til H****** serru...

Skrevet
Eg har akkurat samma problem med min e34 m60.. På min har visst plastkulene blitt bytt for ca 40k km siden, men har jo ingen garanti for detta.

Kjekt om du gjer meg ein lyd om du finn ut ka som gjer at du(eg) har detta problemet, e litt redd fø å køyra om kasso går til H****** serru...

Skal si fra. Hvor fikk du byttet plastkulene forresten? Var det dyrt? Og blei det bedre etter det?

Skrevet

hvor høyt turtall er det snakk om før den vil gire da? kassa skal jo holde litt ekstra på girene når den er kald, men der jo ikke snakk om så veldig mye da..

Skrevet

trur det er normalt..Når motoren er kald skal motoren gå på høyere turtall for å få oljepumpa til å levere nok olje i systemet.Det står bla. i instruksboka mi at bilen ikke skal "bakkes" varm akkurat pga. dette.

Skrevet
trur det er normalt..Når motoren er kald skal motoren gå på høyere turtall for å få oljepumpa til å levere nok olje i systemet.Det står bla. i instruksboka mi at bilen ikke skal "bakkes" varm akkurat pga. dette.

Ok. SKal få den på en diagnose i morgen for sikkerhets skyld likevel. Kan skrive her hva de finner ut jeg.

Skrevet

tror dette er normalt jeg også. husker ikke helt hvordan min 730 var. men 740n girer opp på ca 2k når den er kald. pleier å gire opp med tiptronicen jeg. på ei merce jeg hadde var det slik, og da pleide jeg å sette den i n og så i d igjen, da la den inn neste gir:P

Skrevet

Får se hva jeg gjør. Var og tok diagnose og fikk en del feil. Men de sa det kunne være en del følgefeil fra en tidligere feil. Så de nullstillte den og så skal jeg tilbake til uka og lese av på nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...