Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Broderen fjerna den bakerste lyddemperen på sin 525tds, og det blei mye mere lyd enn det var før....hvertfall ved gasspådrag;)

Om man modifiserer eksos på en dieselsekser kontra en dieselfirer er ikke dette sammenlignbart i det hele tatt :)

Personlig mener jeg det ikke har noen hensikt å få frem mer lyd fra en dieselfirer.

En sekser derimot, kan få rett så rå lyd! :wink:

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Må sei meg nokså fornøyd med "chipboxen" så langt... Merker forskjellen og i tillegg bruker den mindre på mila på "normal" kjøring, ser og at turtelleren hoppa nesten opp i det ein trykke inn pedalen og går raskt ned igjen når ein sleppe opp (e vel det som slite på bilen?) uansett, no skal ikkje bilen bli brukt til så mykje "råkjøring" så i lengda trur eg det var eit greitt kjøp :) men skakje eg sei noke sikkert då eg er nokså uvitande.. ;)

Skrevet

vet ikke helt hva jeg skal si jeg.

men bra at du er fornøyd ;)

Skrevet

Ser på noken powerflex stabforinger nå fordi de gamle begynner å bli slitne (er originale BMW foringer som står på nå).. ser det er 13mm og 14mm bak og 24mm og 25mm framme, ditta e sikkert svært dumt spørsmål så dåkke får unnskylde meg hehe, men har det noke å sei kas eg kjøpe? bør eg sjekke / måle foringene som er på bilen nå for å finne det ut?

Takker på forhånd :)

Skrevet

det noe å si. er jo ikke poeng i å bytte ei sliten foring med ei som er for stor i utgangspunktet.

du kan a) måle stagene (ikke foringene). B) sjekke via vin nummer, c) gi reg nr til de du bestiller foringer hos, så ordner de det.

Skrevet

føler det ikke er vits i å svare deg da du bryr deg så mye allikevel.

men jeg prøver igjen.

først, motoren din har ikke noe gasspjeld som stenges, derav ikke noe vakum som oppstår til å styre denne.

det er heller ikke noe vits i å montere dette på en diesel, da den fungerer helt annerledes enn en bensin.

det går an å kjøpe elektrisk kit til å styre dette her, men det er jo bare jalla.. du taper bare effekt på det.

les tråden min: viewtopic.php?f=1&t=161793

så lærer du litt mer grunnleggende diesel, og litt om din motor.

Skrevet

Du får unnskylde meg , litt ivrig ungdom som vil ha det tøffeste ut av det minste hehe :) Men eg spurte fordi en får jo sånn "PSSH" lyd når en sleppe opp gassen ved å installere dette (eller kanskje er eg på villspor?) liker den lyden igrunn og tenkte at det kunne fungere på 520en siden det skal vere sånn at BOV skal vere bra på de fleste turboer ifølge sida eg leste på. Men visst eg mister effekt så er det jo ABSOLUTT UAKTUELT.. vil vel tro at en ny intercooler (større) er ubrukelig også da.. Men som sagt beklager min overivrighet og er takknemlig for gode svar! :)

Skrevet

Jeg vil tro du blir meget fornøyd med bilen slik den er.. uten noe mer artige lyder. Det er en cruisebil... ikke en banebil. Ingen vits å late som?

Skrevet

+1 hmsw

det går bra.

det er ikke noen hensikt på en diesel.

stor ic er alltid bra, men gir deg ikke noe særlig effekt (kun noen få hk) i seg selv.

det er i hovedsak i mapping det hele ligger på din bil. med mindre du er villig til å dra den helt ut med større dyser og turbo, hvilket ikke er lønnsomt.

Skrevet

Jeg driver med dette, og kan garantere deg at jeg kan tilby deg det beste resualtatet ;)

(så lenge vi snakker om bmw og diesel)

pm :)

Skrevet

Igjen må eg spørre om et nokså dumt spørsmål... Vil bestille kvite angeleyes pærer men uvitande om kva eg ska kjøpe.. Tenkte på pæresettet til GS (superwhite) eller det på dioder.no til berre 479kr + frakt som virka nokså rimelig, men der selger dem 2 pærer, lurer då på om 2 pærer er nok til begge lysa på bilen eller om eg trenge 2 pærer til venstre og høgre lys (tilsammen 4 pærer altså..) ser og at det står på dioder at dette er plug n play så kan vel ikkje vere så vansklig å installere heller? og kan vel bruke de originale angeleyesa? Bilen er en E39 520d 2002 modell

Takk på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...