Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror mine kommer fra dioder.no og jeg er veldig fornøyd :)

Passet rett i original lampa på e60 ihvertfall.

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
+1 hmsw

det går bra.

det er ikke noen hensikt på en diesel.

stor ic er alltid bra, men gir deg ikke noe særlig effekt (kun noen få hk) i seg selv.

det er i hovedsak i mapping det hele ligger på din bil. med mindre du er villig til å dra den helt ut med større dyser og turbo, hvilket ikke er lønnsomt.

Stor ic er ikke nødvendigvis alltid bra,det er effektiviteten på ic'n som er avgjørende. Har du en stor ic med lav motstand/stor fløde vil ikke lufta bli tilstrekkelig nedkjølt ved belastning slik at den vil ha motsatt effekt,og vice versa(for høy motstand/restriksjon.) Problemet er at få produsenter har papirer på kjølere som viser effektivitetsgraden,bør ligge på minimum 70%.

Noen stirrer seg også blinde på ladetrykk da det er fløden og lufthastigheten som er mest avgjørende.Trykket sier lite om dette.

En bil med en gitt effekt på 1 bar kan få høyere effekt ved 0.8 ved optimering av det overnevnte.

For å virkelig sjekke om nye komponenter holder hva de lover,samt om det er andre ting som må forbedres på din bil for at nye komponenter skal virke som lovet,må alt testes hver for seg og sammen. Gjøres med vakuum-måling og fløde samt temp.måling.

Skrevet

det er selvfølgelig helt riktig det du sier, og jeg er helt enig. men hvis du ser på standarden i resten av tråden så tror jeg du også ser hvorfor jeg skriver så enkelt som jeg gjør :)

Skrevet

Leiter no etter B12 bilstein senkesett ca 30/30, syns det på GS var vel dyrt (sikkert eg som er litt gjerrigknark) men lurer på om det er noken som veit om fleire leverandøra som selge senkesettet eller andre TUV godkjente senkesett/coilovers som er like bra? ;) takker på førehand (gjerne med mer enn 30mm også)

Bilen er en 520d E39 02 modell

Skrevet

Dette finner du ved enkle søk på nett!

Om du vil ha noe tilsvarende så koster det penger og da kan du ikke være gjerrig.

Skrevet

Finne mykje ja, men så er jo spørsmålet, ka burde eg gå etter? er jo så mange senkesett/coilvers, og siden eg ikkje har erfaring med sånt tenkte eg at noken her so kanskje har erfaring og vil veilede meg til eit senkesett eller coilovers som er av god vare ;)

Skrevet

det spørs jo helt hva du er ute etter..akkurat som med powerboxen din...

skal du ha noe som gir de beste kjøreegenskapene uten å totalt ødelegge bilen som gatebil, gå for Bilstein.

skal bilen bare være lavere, gå for hva som helst som passer din lommebok..

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei igjen : ) trenger litt rask hjelp, satt nettopp på ny pærer til angeleyes frå GS (svært fornøyd) MEN hovedlyset på høgre side (venstre om man sitter inni) funka ikkje no, og varselslyset i bilen lyser ifra om dette. Før eg begynte funka lyset heilt perfekt og var sterkt. Lurer på om det er noke eg kan prøve for å få det til å funke eller om eg må kjøpe ny pærer?

Takker for hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...