Gå til innhold

Hjelp! Trenger ekspertise om cd veksler til E39


Anbefalte innlegg

BMW 520 E39 1997 mod. Tysk, importert.

Jeg har bare radio og kasset spiller orginalt i bilen, men vil ha cd veksler også!

Jeg dro på lokalt verksted for å høre, og før mekanikeren så bilen var han helt sikker på at det var lagt kabler til cd veksler. Når vi da gikk for å se på den, fant han det ikke, så da ble han usikker. Så da hører jeg her, er det lagt opp kabler til cd veksler i bilen min?

Har sjekket i bagasjerommet, i det lille rommet til venstre.

Vil også si at det står cd veksler på tysk i det rommet i til høyre i bagasjerommet, der batteriet er. Men tror det er oversikt over sikringer?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei har samme bil som deg med bare kasset og radio, men har cd veksler fra sony som går på frekvensen på radioen og en bitteliten spiller som er ved sigarett tenneren. Det funker helt greit men blir ikke den helt supre lyden da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke standard at kabelen ligger klar. Man kunne bestille det som ekstrautstyr. Hvis du har utstyrslisten så skal det stå der.

Heter spilleren din BMW Reverse har den ikke muligheter for CD-veksler. Da må du i så fall ha en slik løsning som Bøe har. Denne går via antennen og er ganske crappy.

Skal du ha en originalespiller med CD-veksler/AUX inngang må du ha Business, Professional eller navi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hadd sånn som du kobler til mp3 spiller og som går via radio'n, ganske så lei av det!!

Har også kasett omformer, men tror kasettspilleren har sett sine beste dager :/

Skal få fikset bilde asap!

Men spilleren heter BMW Business rds ihvertfall :)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, hvis spilleren heter BMW reverse er det bare å nappe den ut å sette inn noe som funker. Du har prøvd deg på FM modulator med mindre hell, og det er den eneste muligheten for å kople til noe på denne spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for ikke å ha lest alt før jeg har svart. Går av og til litt fort i svingene merker jeg.

Det enkleste for å finne ut om du har kabelen liggende er å dra ut radioen og se om pluggen sitter i.

http://www.europeanautosource.com/produ ... cts_id=291 (mener det er den hvite pluggen på bildet.) Originalt er den sort.

Må du strekke opp ny kabel er det å skru ned panel under dashbord ved rattet, fjerne fothviler, vippe opp dørlistene, nedre deksel på B-stolpen, ut med baksetet og løsne venstre deksel i bagasjerom.

Se linken under for strekking av kabel.

viewtopic.php?f=10&t=63381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...