Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe anbefaling/tips?

Har tidligere hatt den forrige utgaven av Racing Jekk fra biltema.

(den med én pumpe). Den har funket veldig bra den tida den funket.

Endte med at pumpa gikk istykker etter garanti perioden.

Kjøpte da en ny på biltema, men med dobbel pumpe.

Den forrige modellen er utgått pga produksjons feil (pumpene som ryker..)

Den funker ikke så bra vil jeg si.

Funket greit 1-2 ganger..., så må man ta jekke-skaftet helt opp og helt ned for hver jekking for å få noe vandring på jekken. Det er jo litt dumt om det er dårlig plass rundt det man skal jekke...

Den startet å sige nedover mens man jekket..

Dro til butikken og viste dem det, og fikk en ny.

Men den funket da ikke noe bedre.. 1-2 ganger så begynte den helt likt.

Og plutselig satt den helt fast og går verken opp eller ned.

Dro dit igjen og var veldig i tvil om jeg skulle prøve en til eller få kr tilbake og kjøpe noe annet.. Men hadde veldig brukt for jekk da, så endte med å prøve jekk nr3 :P

Og ikke noe stor overraskelse, men den funker ikke mye bedre..

Så.., er det noen som har noe jekk dem er fornøyd med og kan anbefale? :)

Gjerne så det er mulig å jekke i f.eks diff på bilen uten at jekken må krasje godt oppi bakfanger etv for å få brukt den :P:)

Skrevet

Har selv en racing jekk (husker ikke leverandøren) å den funker kjempe bra, hvis du jekker med den på grus (eller en plass hvos jekken ikke kan bevege seg når du jekker opp) så blir den dårlig etterhvert. Men da er det bare å fylle på med hydraulikkolje for å få den til å funke! Jekken er forresten kjøpt på Industri og anlegg as.

Skrevet

Denne er brukt på betong gulv.., men merkelig at dem funker så dårlige rett fra butikk?

Prøve å lufte/fylle på olje kanskje.

Et lite filmklipp:

(strammet maks, og jekket det som er mulig. Så starter den å synke selv..)

Skrevet

den oransje 2 tonns jekken fra biltema er helt kanon! jeg har hatt min i sikkert 4-5 år nå og er blitt brukt flittig både til biler, og i jobbsammenheng (jekke terrasser og skjeve påbygg på hus o.l)

Den er enda like god :D

Skrevet
Hadde samme problem, fylte bare olje så var den krute god!

Ok.., får prøve det da :)

Står vel i bruksanvisninga hvilken olje den skal ha? :P

Emne: Anbefaling/tips til jekk?

den oransje 2 tonns jekken fra biltema er helt kanon! jeg har hatt min i sikkert 4-5 år nå og er blitt brukt flittig både til biler, og i jobbsammenheng (jekke terrasser og skjeve påbygg på hus o.l)

Den er enda like god :D

Er veldig fornøyd med den forrige utgaven av racing jekk (den med én pumpe).

Var aldri noe problem med den før pumpa plutselig sluttet å funke.

Det var vel også midt på vinteren ute i minus grader.. :P

Men denne her kan ikke måle seg med den.. :/

Kan bare glemme å jekke biler etter diffen f.eks. uten å fjerne eller mose bakfangeren ...

jeg handlet inn lavprofil jekken til biltema, funker ypperlig til litt lavere biler iallefall, og er satans robust (35 kg)

brukt den endel i det siste og jekken funker som ny hver gang :)

EDIT: her er link til hvilken jekk jeg mener: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... l-25-tonn/

Den ser fin ut den.., lurte veldig på den sist.

Men den er jo så helvetes tung å flytte rundt på da :P

Skrevet
Får en løftebukk :wink: Har en 2.5 tonns jekken opptil 455cm fra biltema 999kr funker fett!

455cm ?? du vet at det er 4,55m ? :lol:

Kan bare glemme å jekke biler etter diffen f.eks. uten å fjerne eller mose bakfangeren ...

Går jo an å kjøre bilen opp på to klosser, f.eks 2x4" (som jeg bruker) ? Da går den fint under diffen her i gården alle fall :)

Skrevet

Problemet er ikke å få den under.

Men det er den jekken.., om du ikke tar håndtaket helt opp og helt ned for hver gang, så får man ikke noe høyde på jekken..:P

Skrevet

Joda, er med på den, men tar den ikke litt om du pumper med den nesten helt nede da? D gjør min skjønner du .. Jeg har den lille, simple, til 199,- som jeg faktisk har brukt i årevis.. Lettvint å slenge i bagasjerommet også :mrgreen: Den andre store jeg bruker i blant, er d fotpumpe på også, men d funker å pumpe med stanga selv om den er nesten helt nede altså :)

Skrevet

jeg har den 2,1\4 jekken fra biltema, er ganske tung, men greit å ha i garagen om du er der fast!

ellers har jeg en liten rød en som jeg bruker å ha med meg i bagarerommet:)

Skrevet

har en ganske stor "Gigant" jekk på jobben som er jævlig lav og funker fint å jekke lav bil med :) Synes den er litt uhåndterlig og oppleves litt slarkete etter mye bruk av uvettige folk og mange tunge løft!

En kompis har en "Comlec"?? Jekk den er jævlig bra! Tight og fin!

Fotpumpe også, den må jeg si at er virkelig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...