Gå til innhold

Bmw E30 325ix 87' RS felger prøvemontert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lite tid til skruing pga mye jobb etter skolen i det siste. Har bestilt meg karosserisag (luft), venter til den kommer før jeg gjør noe mer med bakvangene.

Har fått montert drivakslingene samt demontert innsuget helt. Innsuget skal få seg en grundig vask og nye pakninger. Nye o-ringer på dysene i tilegg.

Legger ved noen bilder for å få litt liv i tråden igjen!

q8ri7km64yd557vdnch5.jpg

7fedwbno1ode8267tr2x.jpg

• 2 weeks later...
  • Svar 291
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet (endret)

Kjøpt ny ''kåpe'' til bensinpumpa, noe som ikke er montert originalt på disse bilene. Satser på å få vekk litt støy fra pumpa i tilegg.

wdwwk2slpwea5gu9crs2.jpg

Endret av bjowii
Skrevet

Dette her blir bra 8) Hvor kjøpte du den kåpa ? Og er det zinnoberrot fargen på bilen er ? Trenger å se noe fersk lakk for å se hvordan fargen er ny :mrgreen:

Skrevet

Kjøpte kåpa hos Schmiedmann. Fargen er Zinnoberrot ja.

Skrevet

Ble noen timer nede i garasjen i kveld.

Lagt opp nye bensinrør, filter, demper og slanger

c8j67k69mttc2wq3xwdk.jpg

a9oe2wbn66hyt8x8ghf0.jpg

xuup9w4ywdg9ibqf1ix4.jpg

Diffen foran er klar til montering igjen. Fått nye o-ringer, bunnpakning, simmering og olje.

u0ym7zdjwyw1mpsk2n5g.jpg

Status motor, skifting av ventiltetninger og justering av ventiler neste på lista. Får assistanse av Jørgen-A på forumet til dette, greit med litt hjelp når man ikke har gjort det før. Får se og lære

sliho0k70k7ypjuherkh.jpg

Siste bilde tatt av bilen komplett, fra 6. Aug 2010. Gleder meg til komplett bil igjen, med en del forbedringer :)

xlr0y0tu2e7bljoc0zpr.jpg

Skrevet

Fikk høre om et sett med Startec lykter til salgs lokalt når jeg var på jobb idag. Så jeg dro for å se på de etter jobb og da kunne jeg ikke gjøre noe annet enn å handle :)

tvo3u623vs2256zk4tet.jpg

Skrevet

Ferdig med oppussing av bremser bak

xlq4jewphxc38zf2tt0j.jpg

Montert bremsene og sier meg 99,99% ferdig med bakstillinga, så får vi bare håpe at denne ruller uten noe olyder etter det som er gjort :)

apz5w5qdyxn0irrta9vo.jpg

Skrevet (endret)

Nei

Endret av bjowii
Skrevet

Hvorfor tok du ikke alt rust og skjæring før hellakkering ? :)

Ser veldig bra ut, godt noen går grundig til verks. Går en her inne som har gått ca 19.000km. 89' om jeg ikke tar feil.

Skrevet
Hvorfor tok du ikke alt rust og skjæring før hellakkering ? :)

Ser veldig bra ut, godt noen går grundig til verks. Går en her inne som har gått ca 19.000km. 89' om jeg ikke tar feil.

Er det noe jeg angrer skikkelig på så er det at jeg ikke tok lakkeringa helt til slutt. Det ble sånn pga at han som lakkerte bilen rustsveisa også en god del for meg. Og begge trodde nok bilen var så og si rustfri igjen, men det er mere som gjemmer under tectylen enn man tror. Så når jeg fant ut att det var såpass med rust på bakvanger kunne jeg ikke la være å skifte disse når resten av bilen har blitt såpass bra. Man lærrer så lenge man lever :P

Er mitt første bilprosjekt og sitter nå med mye mere kunnskaper enn fra første skruen jeg skrua på denne bilen, så med neste prosjekt vet jeg hvertfall hva jeg skal gjøre først og hva jeg skal gjøre sist :)

Skrevet

Tok med girkassa på skolen i idag for å splitte den og skifte pakning. Læreren min er tidligere bilmekaniker, er greit å ha noen med litt peiling når man holder på med dette.

Måtte først kappe en 30mm kopp og dreie den ned for å få den ned på mutteren bak på kassa. Sveisa på et rør mellom denne og festet til muttertrekkeren.

Denne ble slik, så da var det bare å skru løs mutteren.

3b3ehzm8ukp40293hngs.jpg

j7b60p9t6ereuv0mad44.jpg

Omsider fikk jeg løsnet baklokket. Men får ikke løsnet det mere enn på bildet nedenfor. Mulig det er noen lager bak i kassa som sitter fast. Noen som har delt 260 kasse før og har noen fremgangsmåte? Er redd for bruke for mye makt til å løsne dette også.

g8xicei06uvaaw91j6kj.jpg

Skrevet

Gårsdagens sysslor!

Fått montert sammen innsuget med nye pakninge rundt om, nye o-ringer på dysene og tilslutt ble ny clutchen montert.

od8qrhzwzass7ih1o3gx.jpg

70yz717nlllbre0i4f02.jpg

Skrevet

Fikk endelig splitta kassa til slutt etter mye lirking frem og tilbake. Klarte selvsagt å miste en av de 6 kulene som sitter mellom koblingsakslene og fikk ikke med meg hvor den datt. Har sett over inne i kassa og snudd den på hode men fant ikke noe. Må ta en ny sjekk for å være sikker på at den ikke ligger mellom/fastklemt inne i girkassen. Bestilte nye kuler på GS, får håpe disse kommer raskt så jeg får montert sammen greiene igjen.

ymxalb1o2qlg0094e5hp.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...