Gå til innhold

Bmw E30 325ix 87' RS felger prøvemontert

Anbefalte innlegg

• Svar 291
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nytt problem har oppstått!

Pumpene går og bilen får bensin frem til railen. Er ikke gnist på pluggene og dysene åpner seg ikke, har feilsøkt i hele kveld nå men uten positiv fremgang. Har ikke fått sjekket strøm til coil enda da jeg ikke har multimeter tilgjengelig, men dysene åpner seg ikke heller. Der står jeg bom fast.

Tips tas imot med takk! :)

Skrevet

Jording relevans osv er sjekka? Alt av kontakter?, førerne på kassa står riktig?, min starta ikke bare bytta over kontaktene på kassa og den fyra med en gang:-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

Har gått over det som er av kabler, jording og lignende... Men har hatt en knapp på at det kan være følerne jeg også, får prøve å bytte plass på de samt måle de for å se at ingen av dem er defekte.

Skrevet

Søndag gikk med til feilsøking på det elektriske anlegget på bilen men alt så ut til å være i orden forsåvidt. Mandag kveld bestemte jeg meg for å sjekke følerne på girkassa og det første som jeg så når jeg tok ut sensorene var att ett av de hullene jeg borra opp da jeg mottok kassa var rett plassert men bare med feil vinkel. Så sensoren traff ikke svinghjulet i det heletatt.

Så jeg bestemte meg for å kjøpe ny girkasse IGJEN (type preface kasse) med ferdige hull til disse sensorene. Fikk låne garasjen til naboen samt løftebukken hans så arbeidet med bytte av girkasse går noe kjappere enn å ligge på garasjegulvet og gjøre det. Får håpe kassa kommer denne uken.

Tok litt bilder ikveld, monterte ''rs'' felgene nok en gang. Bare for å ta litt bilder, har kommet litt nermere bakken også.

8wjoms8mlnfj2kzk0ab1.jpg

fjaysogvv6s3srnw7vh9.jpg

6d00op3uby3ldb3cj2p7.jpg

g61npxjsvkxpc697pbil.jpg

2tzlfhh1zuaogofz4n0c.jpg

Skrevet

Godt spørsmål! Litt vil den sige pga kliss nye fjærer men ikke nok, blir veldig lite fjæringsvei skal jeg ha den lavere. Er 50mm som står montert nå men får se hva som blir gjort etterhvert. Vil vel også bli litt belastning på drivaksler og lagrene i diffen foran med lavere bil. Å kjøpe drivaksler til 7500kr med jevne mellomrom har jeg iallefall ikke råd til :P Mere tro på banebil prosjekt om ikke så alt for lenge, lei av hele 4hjulssystemet på disse bilene egentlig..

Skrevet
  tommyheimberg skrev:
Starta ikke med ny kasse heller?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Har ikke motatt den nye kassen enda, den blir sendt fra KOED imorgen. Pratet akkurat med dem i telefonen, fikk kassen latterlig billig egentlig, 1000kr :D

Frans2k skrev:
E30 med m50 turbo ja? :)

Stemmer Hans, fant ut at jeg skal bygge om til M3 utseende. Skal man først bytte hjulbuer bak så er det lettere å skifte hele skjermen og erstatte med M3 mente Jørgen.. Så hvorfor ikke :) Blir M50 turbo ja, usikker på om jeg skal kjøre med org innmat først eller om jeg bare skal dra til å kjøpe nye stempler samt råder og kjøre på med litt mere effekt. Får se! Blir jo første motoren jeg bygger da så det hadde kanskje vært det lureste å begynnt litt i det små...

Skrevet

Hehe, det blir ett ANNET karosseri ja :P Er 4dørs og dette så blir ikke bare bare og sette på m3 skjermer.

Skrevet

Neinei, du missforstår her. Jeg mente at denne bilen HER er 4 dørs, så d er ikke bare bare å lage en M3 i og med att det er ett 4 dørs karosseri.

Bilen som skal bygges om blir en 2 dørs preface.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...