Gjest Skrevet September 12, 2010 Skrevet September 12, 2010 Bilen ble nesten ferdig ribbet innvendig i dag. Tok av plastikk buene bak og da fikk jeg sett hvor mye rust som er gjemt, kanalene bak har også fått det ganske bra. Blir mye arbeid fremover ser jeg. Var i tilegg klissvått i gulvet på passasjersiden fremme i bilen, hva dette kommer av er jeg ikke sikker på. En eller annen plassen tar den inn vann iallefall. Må også sveises inn nye hjulbuer bak. Går alt etter planen skal bilen inn til rustsveising i løpet av neste mnd. Bildene taler vel for seg!
Gjest Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Da er bilen ferdig ribbet rundt om, ble mye mere rust rundt om på bilen enn jeg hadde regnet med. Var tre rusthull i gulvet, ett hull fremme ved pedalene, noe jeg var klar over. Er vel noe så går igjen på disse bilene. Ett hull bak førersetet og ett ved passasjer setet. Første prioritet blir å få tettet disse hullene i gulvet så bilen blir tett iallefall. Har bestilt nye framskjermer og nye skjermkanter bak.
Halbakken Skrevet September 14, 2010 Skrevet September 14, 2010 Satan for noen hjulbuer Men detta fikser du^^
Gjest Skrevet September 15, 2010 Skrevet September 15, 2010 Hjulbuene er ikke noe å skryte av nei, noe som gjør at de er såpass ruste er disse plastikk bredderne. Kommer mye dritt og lort i mellom. Men blir nokk bra når jeg får sveist inn de nye skjermkantene bak og nye skjermer foran.
Halbakken Skrevet September 16, 2010 Skrevet September 16, 2010 Pøs på med updates og bilder, artig å se fremgangen
Gjest Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Driver å ser på nye dempere til bilen, de som er på bilen vil jeg si er klar for utskifting. Noen som har anbefalinger til dempere?
Gjest Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Går sakte fremover her, men det blir. Har vært mye jobbing i det siste. En plass må pengene komme fra og! Men framskjermene og skjermkantene bak har kommet iallefall. Er rustsveising som står for tur egentlig, blir ikke gjort noe før sveisinga er ferdig.
Gjest Skrevet Oktober 21, 2010 Skrevet Oktober 21, 2010 Lufter salg av interiøret (komplett) om noen er interessert. Er på utkikk etter skinn, bakseter først og fremst, rop ut om noen har til salgs
Gjest Skrevet Oktober 25, 2010 Skrevet Oktober 25, 2010 Har endelig fått ferdig verkstede og fått bilen inn under tak. Ble en liten arbeidsøkt i ikveld også. Fikk fjerna alle dørene og asfaltmattene inne i bilen. Bestilte nye kanaler inkl. nye forsterkede jekk-fester i dag. Satser på at disse kommer så raskt så mulig
Gjest Skrevet Oktober 26, 2010 Skrevet Oktober 26, 2010 Godt å se at noen tar vare på IX også Ja, er jo ikke så mange igjen av disse bilene som er i bra stand. Er verdt å ta vare på. Blir nok ikke solgt om jeg skal gå i innkjøp av ny bil.
Gjest Skrevet November 4, 2010 Skrevet November 4, 2010 Da har kanalene kommet i hus også. Har har gått løs med vinkelsliperen å fått fjernet kappet bort litt rust også. Legger ut noen bilder av arbeidet!
Gjest Skrevet Mars 1, 2011 Skrevet Mars 1, 2011 Får vel oppdatere litt her og, vært stille en stund nå. Fikk endelig kjørt bilen på rustsveising på Fredag, han som skulle sveise bilen var meget skeptisk til jobben, med tanke på hvor mye rust og var skjult her og der. Men jeg var forsåvidt klar over hvor mye det var. Han mente det var verdt det siden dette var en ix. Blir byttet kanaler på begge sider, begge hjulbuene bak inkl. ytre hjulhus på begge sider pluss noen hull i gulvet på de vanlige plassene på en E30. Hjulhusene kommer med posten i morgen, skal ta turen til verkstedet på Torsdag å levere hjulhusene og være med å kappe og sveise litt for å få spart de kronene som de er mulig å spare. Skal prøve å fått tatt noen blider av arbeidet.
Gjest Skrevet Mars 3, 2011 Skrevet Mars 3, 2011 Lite tilbakemeldiger på prosjektet, blir kjedelig å svare seg selv hele tiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå