Gelbear Skrevet August 23, 2010 Skrevet August 23, 2010 Har en 92mod 318i med m40 motor, som driver å fjusker/kutter når jeg kjører. Det er som om tenninga kutter et 1/10 dels sekund, og begynner å bli ganske irriterende. Dette skjer på hele turtallsregisteret. Men bare når jeg kjører. Hvis jeg ruser motoren på tomgang går den helt fint, samme hvis jeg holder inn clutchen og ruser under kjøring. Men ved normal kjøring kommer disse "kuttene" sporadisk. Er verre jo mer motstand bilen har...men kan være innbilnig, for da kjenne man det bedre...feks opp en bakke. Har jeg bilen i revers, er det ingen problemer... Har byttet: -lamdasonde -bensinfilter -kam er gått 10 000km+- (er en litt kvassere kam, men den har gått fint med denne kammen før også) -fordeler -fordelerlokk -rotor -plugger -pluggledning -alle vakumslanger Bilen har KN filter, som er rengjort. Har prøvd uten filter, samme greia. Har (forsøkt) rengjort LMM...men den går ikke bra på tomgang hvis jeg drar ut kontakt til LMM. Så tror ikke det er den. Når det er kaldt ute, (som idag, er 5°C nå) og bilen ikke har blitt varm..fungerer den bra i 3km til den begynner å bli varm Har tatt diagnose: -Speedsensor feil(fjernet og ok) -TPS: slightly open, tror dette var pga for stram gasswire. Noen som vet hva det kan være? En eller annen sensor? Setter stor pris på alle forslag.
Gelbear Skrevet August 24, 2010 Forfatter Skrevet August 24, 2010 Ja, men bilen går helt fint på tomgang. Det er kun ved kjøring, føles som tenningskutt, så bilen nykker til når det skjer. Lurer selv på om det kan være coilen. Kan man feilsøke coilen på noen måte?
shapa Skrevet August 24, 2010 Skrevet August 24, 2010 Har nesten akuratt samme problem selv, og får en del ting i morra som jeg skal bytte ut for å se, så kan jeg gi deg et svar i morra hva jeg fant ut. (vertfall på min) Hvilkne vakumslanger er det du har bytta? hvor mange er det? hvor er de?
Gelbear Skrevet August 24, 2010 Forfatter Skrevet August 24, 2010 Har byttet alle jeg kunne finne i motorrommet. De 2 som går til tomgangsregulatoren, og de 2 små 6mm?(disse var tett). samt den store til LMM. Var så billig på http://www.koed.no så jeg tok dem bare med i bestillingen. MEN, fremdeles samme problem.
shapa Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 byttet bensintrykkregulatoren i dag, men enda samme problemet, også byttet de to små vakumslangene.
Fisher Skrevet August 25, 2010 Skrevet August 25, 2010 Ville anbefalt dignostik! Så slipper du å plages som en anna idiot.. Fort mye billigere enn å drive å bytte i hytt å gevær.. Post om du finner no interessange feilmeldinger
Gelbear Skrevet August 26, 2010 Forfatter Skrevet August 26, 2010 Hei, har tatt diagnose. Står i første post:) -Speedsensor feil(fjernet og ok) -TPS: slightly open, tror dette var pga for stram gasswire??
E36Cab1 Skrevet August 26, 2010 Skrevet August 26, 2010 Hei, har tatt diagnose. Står i første post:)-Speedsensor feil(fjernet og ok) -TPS: slightly open, tror dette var pga for stram gasswire?? Mener du "fjernet og ok" som kun i å ha slettet feilmld,eller har du skifta sensoren? Samme spørsmål kan vel gå til TPS feilen,alså er noe utbedret der?
Gelbear Skrevet August 26, 2010 Forfatter Skrevet August 26, 2010 Speedsensor feilen: Det var et par dager speedometeret hang seg opp. Tok diagnose, fikk slettet feilkoden..og speedometeret var helt fint. Gjør denne sensoren noe annet enn å å måle hastigheten? TPS: Kan denne være synderen? "Slightly open". Tenkte det viste feil/error hvis det var feil på diagnosen. Ser flere plages med denne, men ikke samme symptomer som hos meg. Så har ikke byttet noen av sensorene.
Martin-D Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Hei! Hva slags type kvass kam bruker du?
Gelbear Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 Hei! Er veldig usikker på hvilken type det er. Men det er ikke noe ekstreme greier. Et par grader?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå