Gå til innhold

Embrets E21 - Status ved inngang til 2016


Embret
 Share

Anbefalte innlegg

Sjekket litt på loftet i garasjen, og hadde manifolder uten hull i liggende ifra en 320 m20. Og det skal vel passe... Men så at viftereimhjulet på veiva var ødelagt (knekt av en bit). Så da må jeg vel bytte hele hjulet foran der.. Kan jeg bruke det jeg har på m20b25 motoren selv om det har litt mindre diameter.. Hvis jeg justerer etter veivsensor såklart...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Etter en liten stille periode igjen, dro jeg meg ut i garasjen og fikk gjort litt i dag...

Fikk løftet ut motor/gir og skrudd av fremakslingen. Ser at jeg har noen timer med sandblæsing og puss foran meg på understellet.. Må nok investere i nye bremseskjold og.. Var jo nesten borte... :P

8j1dqor1ko8fxjpaa076.jpg

uzfhwmdifu5cl2z6k6cv.jpg

faf7udr2v37ziiki6gzk.jpg

jdnfw6dkfqr0jomwkt98.jpg

zo28riyqy9xaerypwi1k.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått drevet på to kvelder til i garasjen...

Tok den lettvinne løsningen da jeg skulle ta ut tanker, og skru av bakaksling..

of9d4cc66u13qxani6hy.jpg

Og så bar det i veien med vinkelsliperen.. Delte den opp for letter å kunne flytte den ut..

h19n348g8wa3pbjr8piu.jpg

h19n348g8wa3pbjr8piu.jpg

Og så fikk endelig godbilen komme inn i varmen igjen.. :)

5msspfo3og1v9y11jmlw.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så til spørsmålene;

Er det lettvint og overhale diffen? Den trenger en shine, og er sikkert ikke strøken inni heller..

29ogwtztq1o0xexpseem.jpg

Og så var det viftereimhjulet foran som er ødelagt.. Har som sagt en ifra en m20b25, men det har mindre diameter. Er det ok å bruke den hvis jeg flytter sensor inntil?

fh8n56atlcw6ve6cy7j8.jpg

Eller har noen en hel tilsalgs??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bmole: Er en svensk bil ja... Skjermer har jeg ikke noen bra igjen, men tror jeg har et speedo til 320/6. Kan sjekke på "lageret" imorgen.

Har jo skjedd noe i det siste på prosjektet mitt og da... Understell Ble levert til sandblåser, og er nå grunnet.

Blir nok ikke noen nye foringer og lakk på dette før over jul. Eu kontroll på E46'en først og der må det til nye bremser rundt det hele, nye foringer i fremstillingen og nye bærearmer foran, så da er desember budsjettet oppbrukt... :(

Her er noen før / etter bilder:

g3dvla3ylvt151h0u588.jpg

mkgzz0ibl2dq7olv6u6x.jpg

v3lrqsrbutvrkucv5ael.jpg

vrcwpmncnmfp28f23d7g.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Da har det blitt en god stund siden det skjedde noe her sist.. Mye pga av hus oppussing og travelt på jobb. Men i de siste dagene har jeg så smått begynt på igjen. Planen er vel å prøve å bli ferdig i juli en gang, men gidder ikke stresse for mye.

 

post-56072-0-73383600-1398970604_thumb.j

post-56072-0-67334000-1398970721_thumb.j

Først er det ut med m10'en og understell foran..

 

post-56072-0-29074900-1398971010_thumb.j

post-56072-0-77448900-1398971060_thumb.j

Så ble det vask av m20'en og en del deler som skal få seg en grundig tur i delevasker.

 

Nå er det bestilt  inn nye pakninger og simringer til hele motoren ++++  Så nå skal understellet bak bort mens jeg venter på deler. Så kommer kosejobben men å begynne og montere rene fine deler.. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...