Gå til innhold

Radio mute v/tlf Business CD (E39)


 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvilken pinne man kopler radiomute fra HF på Business CD spilleren?

I min forrige E39 var det en ledning på enheten i bagasjerommet. Men jeg har ingen koplingsskjema for denne Radioen jeg har nå og klarer ikke finne noe via google heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har koplet Radio Mute fra Mobil HF på denne typen? :)

Det forsterker egentlig mistanken min om at denne radioen ikke har Mute-inngang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske det er pinne 17

8748d1086050741-another-e39-aftermarket-h-u-install-e39_radio_harness.jpg

For å sjekke tar du en ledning med en sikring på (1-3A) og setter inni og legger til jord. Ryker sikringen er det feil. Radioen skal mute når den riktige inngangen på pluggen blir lagt til jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske det er pinne 17

Fantastisk! En stor takk til deg StigJ :)

Det stemte på en prikk! Det var deilig å få den funksjonen på plass! :)

Bruk av ledning med sikring er lurt, men 1 amp kan nok være i største laget. Da ville jeg nok heller foreslå en ledning med en liten glødepære. Slike får man jo også kjøpt for en billig penge.

Eventuelt et digitalt ohm-meter (som tåler spennningen på 12v).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem.

Ang. sikringen så brukte jeg kun 3A sikringer på min leting etter mute da jeg jobba som bilstereo og etc. montør. Funka som fjell hver gang. Grunnen til 3A var vel at vi hadde mest av dem og brukte de ikke til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Den var det litt verre med. Jeg googla bare BMW radio harness og fant bildet her. Og siden jeg har montert handsfree og annet i 6 år måtte jeg ty til de små grå. De begynner å dø ut...

Men har ikke denne skjermen kun en liten plugg med kjempetynne ledninger? Trodde radio og forsterkerdelen til denne navien også lå bak i bagasjerommet. Antar du har en E39 535i. Stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...