Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Som alltid en onkel som ikke liker bil, og for enhver pris ønsker å stoppe andre. Ikke noe nytt i dagens sosialkommunistiske Norge.

Som poengtert i en kommentar under artikkelen; skal man bannlyse burnering pga signaleffektene er det jammen meg på tide å avlyse all organisert kampsport også. Jeg setter kronene mine på at dette er en gladkristen politimester med alt for slitsom omgangskrets.

Skrevet

Kan ikke idioten likesågodt foreslå at ALL bilsport skal bli forbudt da mens hans snakker om den jævla smitteeffekten sin... Kanskje han skal foreslå at det ikke skal være lov og se på action filmer fordi det har en viss smitteeffekt, JAAA !

Skrevet

I bilmiljøet jeg vanker i, arrangerte NAF frikjøring i helgene på deres egne glattkjøringsbane, vi fikk herja fra oss på bane som vi ville, om vi tok hensyn til returveiene som har en gitt fartsgrense. Det ble arrangert konkurranse på banen på tid. Folk kom fra fjern og nær for å være med, eller være tilskuere, både voksne og barn! Sikkerheten var god, med sperrebånd og alle som holdt seg på område mått ha refleksvest. Innbakt i arrangementet fikk vi også informasjon om trafikksikkerhet og viktigheten av det å sette seg selv og bilen på prøve for å takle vanskelige situasjoner på veien, bla. fikk vi prøve promillebriller etc.

Kjempegreier, man så det gav en positiv effekt med en gang og man ventet gjerne med herjingen til neste arrangement. Det ble dessverre kun arrangert 2 ganger, den 2. gangen var politi på besøk gjorde ikke stort utav seg, men noterte seg nok bilene til senere.

Dagen etter det 2. arrangementet la en lokalavis ut en sak om at det foregikk villmannskjøring på banen, og la ut et dårlig pixlete bilde, dette bildet fra en annen vinkel.

17448_311548005517_599630517_4094848_2524871_n.jpg

Helvette brøt ut når folk begynte å si sine meninger om saken uten å engang ha vært der, og når noen trodde at personen holdt en ølflaske ut av vinduet måtte hele greia avsluttes.

Føles som om bilinteresse er tabu her til lands..

Her et bilde fra banen med Robkill, en kompis, to venninder og meg i sjuern i fullt driv rundt svingen :)

17448_311547300517_599630517_4094813_2943514_n.jpg

Var gøy sålenge det varte, slike nyskapende ting blir så og si alltid stoppet av en eller annen uviten person som blåser opp det hele.

Skrevet

Må si meg 100% enig med Oddis her.

Og forby burning vil nok ikke hjelpe stort, det har kanskje en smittegrad, men i forhold til feks. kampsport som blir sagt over her, er det et marginalt problem. Burning trafikkfarlig på et avsperret område? Jaha, smart utsagn.

Nei, det er blitt sagt før, og det sies igjen, tilbudet for at vi kan få lekt oss med bilene vi bruker alt for mye tid og penger på er ALT for liten. Dette er et problem som heller burde tas opp! Et alternativ framfor forbydning ser jeg på som en løsning.

For eksempel slik som disse NAF frikjøringene som ble nevnt ovenfor her, det er jo et helt glimrende tilbud. Det får "oss" bort ifra gatene, og inn på et trygt sted hvor man kan få leke seg med bilen sin.

Politiet nå til dags tenker ikke veldig langt, i mine øyne, skal kun forby forby forby, aldri noe alternativ.

Skrevet

Naf arrangerer frikjøring på glattkjøringsbanen på finnsnes her oppe. Jeg og en kompis kjørte i 6 timer (tur,retur) for å være med på dette. Et veldig artig å bra arrangement.

Skrevet
Må si meg 100% enig med Oddis her.

Og forby burning vil nok ikke hjelpe stort, det har kanskje en smittegrad, men i forhold til feks. kampsport som blir sagt over her, er det et marginalt problem. Burning trafikkfarlig på et avsperret område? Jaha, smart utsagn.

Nei, det er blitt sagt før, og det sies igjen, tilbudet for at vi kan få lekt oss med bilene vi bruker alt for mye tid og penger på er ALT for liten. Dette er et problem som heller burde tas opp! Et alternativ framfor forbydning ser jeg på som en løsning.

For eksempel slik som disse NAF frikjøringene som ble nevnt ovenfor her, det er jo et helt glimrende tilbud. Det får "oss" bort ifra gatene, og inn på et trygt sted hvor man kan få leke seg med bilen sin.

Politiet nå til dags tenker ikke veldig langt, i mine øyne, skal kun forby forby forby, aldri noe alternativ.

Når jeg ser 7'er'n til Robkill i sidedriv på snøen,tenker jeg at det hadde vært kult med repriser av fjorårets treff på gardermoen, men for å hjelpe dere som arrangerte,kunne flere bimmere bli med i et "styre" så det hadde vært flere til å holde orden,ta imot kjeft,penger,ta bilder etc. (og bannlyse alle som sutret sist gang ;) )

Skrevet

Hvis det blir arrangert slikt under kontrollerte former vil mange, ikke alle men mange slutte å kjøre gris etter veiene tror jeg.

Hvordan skal politiet da greie å hente penger til statskassa? Tror litt av problemet ligger der jeg.

Skrevet

For en som tidligere var noget involvert i grafittimiljøet er dette den samme sangen man har hørt før, eneste ordet som er byttet ut er "vegg" med "bane"

Politiet i rolige politidistrikter (egentlig ellers også) er noen forbanna hyklere når det gjelder sånt som dette! De generaliserer en hel gruppe med argumentet "disse gjør ulovlige ting i det offentlige rom, derfor vil vi ikke gi dem et område å gjøre dette på som er lovlig,overvåket og ikke til sjenanse" De argumentene de kjører på er så selvmotsigende at jeg sluttet å være kvalm for mange år siden. Bullshit!

Gå og finn metoder for å finne,stoppe og straffe vinningskriminelle fra hele østeuropa istedenfor! Eller voldtektsmenn,pushere,pedofile,halliker,menneskesmuglere.. and the list goes on.

Skrevet

Wacman har du ikke fått med deg at de sakene bare blir nedlagt dagen etterpå, i norge er polti undercover navn for motor-nazist enkelt og greit, men hvis de ikke vil at folk skal gjøre dette på lukkede baner med litt sikkerhet så får man vell heller ta det på veien da er jo ikke værre... Åssen er det de tenker egentlig, skjønner meg ikke på norsk politi.

Skrevet

Jo for all del, zibiri, please educate me on the workings of norsk politi.

Har lite eller ingen livserfaring enda,så alle dine innspill mottas med takk,applaus,stjerneskudd og ærbødig men stomende jubel.

Skrevet

Det første bilde som E24Bimmer628Csi har lakt ut,så skjønner jeg godt hvorfor ting blir stoppet..men syn sånt ødelegger for alle andre,hadde ting blitt lakt til rette,så hadde alle fått noe igjen for det å ikke nekte det helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...