Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som kan være galt? noen ideer på hvordan jeg selv kan fikse det?

Fikk dette etter at jeg tok av batteriet?

Har prøvd og kalibrere etter instruksjoner. Helt til venstre, center, helt til høgre, center. Slå av, start på nytt.

Får feilkoden hele tiden!

ER dette BMW data mat?

Skrevet

data mat?

ofte går det å initialisere etter den metoden der, men ikke alltid. må nok ha den inn og justert styrvinkelsensor. .

Skrevet
data mat?

ofte går det å initialisere etter den metoden der, men ikke alltid. må nok ha den inn og justert styrvinkelsensor. .

Er det jeg har blitt fortalt. Gjøres ikke det ved hjelp av data?

Skrevet

Det samme skjedde med meg, da eg glømte å slå av cd spilleren (nøkkel sto i) og kom ut dagen etterpå og batteriet var flatt. Ladet opp batteriet igjen, og startet bilen. Da var det active stearing fault. Men eg køyrte ein runde (som var helt jævlig, da rattet var like tungt å dra rundt hele tiden ^^), sløkte bilen, og lot den stå over natta - og da var alt fikset igjen og ingen feilmelding .

...så eg er usikker på kva du må gjere. Spør BMW.

Skrevet

Måtte fikses av BMW, prosedyre. i samarbeid med datamaskinen. Juste rattvinkelsensoren. osv.

Slik som e34_525tds sier!

Skrevet
Ok. Bra det ordna seg da :) Dyrt eller ?

Liker at ting er i orden!

Det jeg gjorde:

Total koding på bilen.

Aktivering av MP3

Fiksa og justerte Active steering. Da virka blinklyset skikkelig igjen. (gikk ikke tilbake etter sving)

Feilsøk da vindusspyleren ikke virker. (må skifte en modul)

Betalte jeg 4000,- kr for. Vet ikke. litt dyrt kanskje. (BMW i ålesund skulle ha 3500, kun for å kode) GS tok 1500,- :-)

Skrevet

Fikk tilbake vår E61 som hadde samme problemet. Den dagen den slo seg vrang, og om det skulle skje igjen, så start bilen, vri rattet fullt til venstre, så helt over til høyre, så tilbake i midt posisjon. Da skal den komme seg igjen:)

Skrevet
Fikk tilbake vår E61 som hadde samme problemet. Den dagen den slo seg vrang, og om det skulle skje igjen, så start bilen, vri rattet fullt til venstre, så helt over til høyre, så tilbake i midt posisjon. Da skal den komme seg igjen:)

Ja, men det gikk ikke med meg!!

Skrevet

det går ikke alltid. av og til er man heldig, andre ganger ikke.

• 1 month later...
Skrevet

Det jeg gjorde:

Total koding på bilen.

Aktivering av MP3

Fiksa og justerte Active steering. Da virka blinklyset skikkelig igjen. (gikk ikke tilbake etter sving)

Betalte jeg 4000,- kr for. Vet ikke. litt dyrt kanskje. (BMW i ålesund skulle ha 3500, kun for å kode) GS tok 1500,- :-)

Det var deg Frank nevnte som hadde vært innom verkstedet da med andre ord :)

Har fått samme feilen på min nå..

Skrevet

Det jeg gjorde:

Total koding på bilen.

Aktivering av MP3

Det var deg Frank nevnte som hadde vært innom verkstedet da med andre ord :)

Har fått samme feilen på min nå..

Stemmer nok det:-)

Prøv dette..

Venstre og center, høyre og center..

rist rattet fra venstre til høyre raskt. en stund... mellom 5 til 10 cm fra center til vær av sidene..

Det har virket også..

Men jeg måtte på verksted.. dem som tipset meg dette..

Bare den første sekvensen er ikke nok.. Det med ristingen tror jeg er avgjørende. Bare et tips vet ikke om det er noe i det.. Få høre hvordan det gikk med deg :-) Hatt tomt batteri eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...