Gå til innhold

Startsperre trøbbel av og til på E39-2000...hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med at bilen ikke vil starte av og til. Alle lys er på i dash, men det er null respons på starter ved det siste steget på nøkkelen. Har ikke prøvd batteriet ennå, men tidligere når strøm har vært problemet "dauer" lysene i dash når starter slår inn, det gjør de ikke nå. Får ut EWS feil når jeg ser på Carsoft, men det er vel en vanlig feil i og med at nøkkel ikke gjenkjennes èn og annen gang, men nå er det for ofte.

Bilen starter alltid til slutt etter 5-10 forsøk, og dette problemet kommer og går...noen forslag?

Skrevet

Har funnet ut at hvis jeg bruker reserve (Valet) nøkkelen er alt i orden...da starter den hver gang, så det er tydeligvis noe mot startsperra. Problemnøkkelen er av type som lades opp i tenningen, men tror batteriet er ok da fjernstyringen av sentrallåsen fungerer greit..

Må jeg ha ny nøkkel eller er dette noe som kan fikses :?:

• 10 months later...
Skrevet

Hei hei hei!

Mor slet med samme sak, vi dro til en bmw forhandler som programmerte nøklene på nytt. Da hjalp det betraktelig :) Kan være nøkkelen din som er defekt og, evt. startsperre-chipen som sitter i nøkkelen.

Skrevet

fikk nettopp tatt diagonose på bilen, der fant de at feilen ligger i startsperra, jeg må programmere den igjen med nøkklene. ringt bavaria, de mente at det vil koste 6500 kr, siden de må bytte styreenheten!

• 1 year later...
Skrevet

Dette er vel en feil som går hele tiden på e39 tror jeg..

Jeg fikk samme problemet, der hadde den hvite EWC boksen gått til helvete.

Bilen måtte kodes om..

Bavaria skulle ha 6700..

Bmw tan 1500..nokså greit men fortsatt ingen garanti at det funker i lengden.

Noen som kan forstå HVORFOR dette skjer? om det går ann og eliminere problemet..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...