Spinner Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Har problemer med at bilen ikke vil starte av og til. Alle lys er på i dash, men det er null respons på starter ved det siste steget på nøkkelen. Har ikke prøvd batteriet ennå, men tidligere når strøm har vært problemet "dauer" lysene i dash når starter slår inn, det gjør de ikke nå. Får ut EWS feil når jeg ser på Carsoft, men det er vel en vanlig feil i og med at nøkkel ikke gjenkjennes èn og annen gang, men nå er det for ofte. Bilen starter alltid til slutt etter 5-10 forsøk, og dette problemet kommer og går...noen forslag?
Spinner Skrevet August 30, 2010 Forfatter Skrevet August 30, 2010 Har funnet ut at hvis jeg bruker reserve (Valet) nøkkelen er alt i orden...da starter den hver gang, så det er tydeligvis noe mot startsperra. Problemnøkkelen er av type som lades opp i tenningen, men tror batteriet er ok da fjernstyringen av sentrallåsen fungerer greit.. Må jeg ha ny nøkkel eller er dette noe som kan fikses
scoot Skrevet Juli 24, 2011 Skrevet Juli 24, 2011 Hei hei hei! Mor slet med samme sak, vi dro til en bmw forhandler som programmerte nøklene på nytt. Da hjalp det betraktelig Kan være nøkkelen din som er defekt og, evt. startsperre-chipen som sitter i nøkkelen.
Bmwm51 Skrevet Juli 24, 2011 Skrevet Juli 24, 2011 tror du det? siden når jeg prøvde med nøkkel 2, så funket den...etter en liten stund, så funka ikke den heller!
todleif Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Tenningslåsen har vel skapt litt problemer på e39. Dårligt batteri skaper og litt problemer
Bmwm51 Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 fikk nettopp tatt diagonose på bilen, der fant de at feilen ligger i startsperra, jeg må programmere den igjen med nøkklene. ringt bavaria, de mente at det vil koste 6500 kr, siden de må bytte styreenheten!
Spinner Skrevet Juli 26, 2011 Forfatter Skrevet Juli 26, 2011 hei? fant du feilen? sliter selv! Ja, hos meg var det sender i nøkkelen som fusket. Ny nøkkel, ca 2000.- og alt var ok igjen.
RaymondJ Skrevet Juli 26, 2011 Skrevet Juli 26, 2011 Veldig fint om du skriver HVORDAN du fikk ordnet det, da vil denne tråden væreveldig til hjelp for biler med lignende problem
Vinterbilen Skrevet Desember 18, 2012 Skrevet Desember 18, 2012 Dette er vel en feil som går hele tiden på e39 tror jeg.. Jeg fikk samme problemet, der hadde den hvite EWC boksen gått til helvete. Bilen måtte kodes om.. Bavaria skulle ha 6700.. Bmw tan 1500..nokså greit men fortsatt ingen garanti at det funker i lengden. Noen som kan forstå HVORFOR dette skjer? om det går ann og eliminere problemet..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå