bmwfan Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Har hørt noe rykter om at vannpumpa bør byttes mellom 150 000 - 200 000km på E39.. Stemmer dette???? Er det stor sjans for at den går til helv..... mellom denne km.standen??? Var på EU-kontroll i dag, og da var det en liten liste,,,huff.. Svekket bremserør pga. rust, MÅ byttes. Rust på bremseskive v.side bak. MÅ byttes. Stag foran begge sider slitt. må IKKE byttes Stag høyre side bak slitt. må IKKE byttes.
TheBirg Skrevet August 27, 2010 Skrevet August 27, 2010 Tja, det er en billig del som er grei og skifte. (Mye billigere enn om den ryker og alle kostnadene det kan medføre) Om det er nødvendig eller om delen har en timer skal ikke jeg påstå noe om. Jeg bytta min ubegrunnet på 260.000 da lekkasjen var et annet sted.
Gjest Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 man skifter ikke vannpumpe på bmw pga lekkasje, men fordi skovlhjulet knekker rett av uten forvarsel. på 155k ville jeg ha bytta vannpumpe. billig og enkel forsikring. forøvrig såg ikke lista noe gale ut på en 10 år gammel bmw. såg egentlig helt grei ut. hvis du kjører bilen litt hardere, så slipper du "rust på bremseskiver" i fremtiden.
Lars89 Skrevet August 28, 2010 Skrevet August 28, 2010 Både vannpumpe og termostat(inkl hus) må sies å være svakheter på disse motorene. Ville byttet begge mens du er i gang. En skikkelig gjennomspyling av kjølesystemet er ikke feil det heller. Er en relativt billig forsikring mot evt problemer senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå