Gå til innhold

Les dette viss din bil bruker mye bensin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge slitt med at bilen min drikker noe jæ**** med suppe.. Snakket med flere verksteder, lest mye på nettet osv om hva som kunne være problemet.

Alle snakket om det vanlige som, LMM og Lambdasonde. Tok diagnose på bilen, faktisk opp til flere ganger.. Fikk da opp lamdasonde var defekt.. Yes tenkte jeg og bestillte 2 nye.. Trenger 2 siden jeg har V8 ;)

Monterte disse og bilen kviknet til igjen, men forbruket var fortsatt meget høyt.. Da snakker vi om 2.7 liter på bestemorkjøring og heilt opp i svimmlende 7-8 liter med raskjøring på mila. :shock: Låg sot på bakken etter meg med litt pådrag!!

Etter mye ringing fram og tilbake blei jeg råda til å skifte LMM. Gjorde det og ingen forandring.. Waste of money :(

Tja hva kunne det da være?????

Joa, sier dei i telefonen igjen.. Skift alle temp målere på motor osv. Jepp da var det bestillt.. Skiftet desse, men den i radiator hadde forrige eier festet med lock tite ("smart") Så da gikk radiatoren til hæ*** pga av føleren vrei rundt 6 kant mutteren som stod i radiatoren. Der hvor radiatoren var i plast.. Joda da må jo eg ha ny radiator.. Flott det :evil:

Fikk ny radiator, startet opp og motor var ikke blitt en dritt bedre :shock:

Så sa faren min som er en gammel mekaniker gjennom 40 år.. Skift trykkregulator, kan bare være det som er problemet..

Ringte da alle mulige verksteder og fortalte problemet atter på ny og ingen hadde noen tro på at trykkregulatoren var gåen.. Bare noen få var solgt til desse bilene fra tyskland igjennom tidene. Ka kunne vel ta skade om jeg bytter den og.. Har jo brukt en formue uansett. Måtte bestilles langt vekk ifra og fikk den 8 dager senere.. Skiftet den og vips motor smiler igjen og forbruk på ca 1,5 liter på bykjøren og alle ponniane kom travende tilbake. :D

Så folkens, ikke glem at du har en trykkregulator på bensin railen (En pitte liten dings med en vakumslange på) :applause:

Skrevet

Veldig bra innlegg, lagres bak i hjernebarken! Så man ser ikke bensintrykket på diagnoseutstyret? Eller var det bare ingen menkanikere som tenkte på å sjekke det? Hadde du antagelig alt for høyt trykk ut til dysene når regulatoren var defekt?

Skrevet
  RaymondJ skrev:
Veldig bra innlegg, lagres bak i hjernebarken! Så man ser ikke bensintrykket på diagnoseutstyret? Eller var det bare ingen menkanikere som tenkte på å sjekke det? Hadde du antagelig alt for høyt trykk ut til dysene når regulatoren var defekt?

Nei bensintrykket fikk vi ikke opp på diagnose, bare at bensinpumpa var på.

Det var heller ingen påkoblingsmuligheter på min motor/rail hvor det gikk an å måle bensintrykk.

Men alle tror jo at det må være noe elektronisk som er defekt når motor bruker så mye bensin :roll:

Må nevnes at jeg byttet tennplugger 2 ganger også, siden BMW verkstedene mente at motoren var veldig kresen på hvilke plugger jeg brukte.. Gikk jo 1200 kr der og :applause:

Skrevet

bmw verksted som tok denne diag?

er rimelig sikker på at du får lest av bensitrykk på denne i DIS.

ellers bra det ordna seg til slutt. :)

Skrevet
  Bonden skrev:
Ikke noe problem å måle bensintrykk , her jeg har prøvd å ringe inn ,ser ut som fylleventil for luft, men passer på måleutsturet .

29mb97yoi216yhcd8sj2.gif

ja hadde vært så vel ;) Men har ikke den railen, har denne

nnzqm2ryfdq8x6e0s0e1.gif

Skrevet
  e34_525tds skrev:
bmw verksted som tok denne diag?

er rimelig sikker på at du får lest av bensitrykk på denne i DIS.

ellers bra det ordna seg til slutt. :)

Tok diagnose selv med Wurth sin utgave med pc..

Men BMW var ikke så sugen når ecu`en var chippa osv.. Dei tok 2600 kr ++ for en diagnose. Men ingen som trodde at det unne være regulatoren.

Ja er deilig at den funker igjen uten å bli heilt blakka på bensinutgifter :D

Skrevet

er nok ingen som tenker på regulatoren sånn ut av det blå nei, men gjennom dis så vil testmodulene ta deg dit.

wurth og andre feilkodelsere kan ikke gjøre dette.

forøvrig så skjønner jeg at 2600 ikke er aktuelt, det er jo en helt sinnsyk pris. det har forøvrig ikke noe å si at bilen er chippet da.. så rart at de reagerte på det.

Skrevet
  e34_525tds skrev:
er nok ingen som tenker på regulatoren sånn ut av det blå nei, men gjennom dis så vil testmodulene ta deg dit.

wurth og andre feilkodelsere kan ikke gjøre dette.

forøvrig så skjønner jeg at 2600 ikke er aktuelt, det er jo en helt sinnsyk pris. det har forøvrig ikke noe å si at bilen er chippet da.. så rart at de reagerte på det.

Nei er ikke så mange som tenker på den.. Har lest så og si alle innlegg ang bensinforbruk her på bimmers og ingen peika direkte mot trykkregulator.

Ja var heilt uaktuellt for min del å betale så mye for en diagnose.

BMW var ikke så veldig happy for å ta diagnose når bilen var montert kompressor på, så dei kunne ikke garantere riktig resultat.. Hadde jeg vært på østlandet, hadde nok Ess funnet ut av det rimelig kjapt vil jeg tro.

• 2 years later...
Skrevet

Ser dette er en gammel tråd, men nå syns jeg selv jeg slitet litt med same problemet at bensinen forsvinner altfor fort :/

skiftet plugger.

Kan det være min regulator også?

Kan bensinfilter ha noe og si? tror aldri det er blitt byttet på denne.

04 E60.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...