Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lite peiling på innpress på felg osv, og har derfor noen spørsmål jeg håper å få svar på. Har forsøkt å lest meg til svaret, men lesningen har desverre ikke gjort meg klokere.

Det er snakk om 9*18" ET 43. Er det mulig å bruke disse på E46Ci, og hvilken dekkdimensjon kan jeg ha? Felgene skal brukes vinterstid om det har noen betydning.

-Endre

Skrevet

Ja de burde passe fint de. Mine er 9x19 ET44 og gikk fint på min E46 sedan med 235/35 fremme og bak med senk og uten subb. Godkjent er det og. Jeg ville valgt 235/40-18 på de felgene.

Men er det originale pene BBS LM eller kopier? Ville aldri i verden brukt slike fine og dyre hjul på vinterføre. Vanskelig å holde rene og kanten kommer nok til å bli spist opp av saltet.

Skrevet

Det er replica felger fra GS, kjøpte felgene idag på lagersalg til 890,- pr felg :) Er heller ikke mye jeg bruker bilen på vinterstid, så tror det skal gå bra med jevnlig vedlikehold. Nå må jeg bare handle meg noen skikkelige dekk, og det blir som du sier 235/40-18.

Takk for tilbakemelding, føler meg litt tryggere på kjøpet nå

Skrevet

Gromme vinterfelger du skal ha ;-) Jeg hadde nok heller gått for 225/40-18 med litt dekkstrekk.. Er jo det som er "riktig" dim i henhold til rulleomkrets. Pluss at det breie dekk ikke pleier å være positivt på vinterføre. Skal selv prøve 225/45-17 i år og er spent på hvordan det er, da jeg er vant med 205/55-16.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...